Jump to content

Ny absorpsjon luftavfukter til 3000 kr. Erfaringer ?

Kapteinskutelaus

Recommended Posts

Den slår seg nok av når det nærmer seg 0 grader, for at avfuktet vann ikke skal fryse i kondensator eller på vei ned i tanken. Om den starter opp automatisk, håper jeg. Men Sandstrøm manualen er meget sparsom i sin beskrivelse av logikken i styringen. 

Neste gang det blir minusgrader i båten,  får jeg se om den starter igjen!

Guest Avmønstret#
bergie skrev for 4 timer siden:

Hva skjer når temperaturen går under 0 grader? Slår de seg av, eller vil de stå og gå, men ikke ha noen effekt?

Kan luftavfuktere startes i rom der temperaturen er under 0 grader, men rommet varmes opp?

Ser for meg å bruke den i en campingvogn på vinteren. I vogna er det minusgrader. Vil jeg kunne unngå kondens og fukt dersom jeg har en luftavfukter som starter når jeg slår på strømmen i vogna?

Aner ikke. Har hatt den i båten i vel.... 4-5 år i Østfold, med båten på sjøen. Har vel til gode å oppleve så kald vinter at det har blitt noe særlig med minusgrader ned i båten. Forsåvidt så blir jo all energi den bruker til varme i båten iom at den står nede i båten så det pleier å være plussgrader ombord. Og i kalde perioder om vinteren er det ingen grunn til å la den stå på, da er det tørt. 

Jeg ville vel fyra opp avfukteren etter å ha fått noen plussgrader. Det kan ikke ta lange tia i en campingvogn? 

Pinkvin skrev for 13 timer siden:

Jeg ville vel fyra opp avfukteren etter å ha fått noen plussgrader. Det kan ikke ta lange tia i en campingvogn? 

Problemet her er at vi ikke er i vognen under oppvarmingen. Vogna står strømløs når vi ikke er der. Strømmen kobles til en tid før vi kommer til vognen.

Finnes det termostater som slår på utstyr, når temperaturen har kommet over et gitt nivå?

bergie skrev for 19 timer siden:

Hva skjer når temperaturen går under 0 grader? Slår de seg av, eller vil de stå og gå, men ikke ha noen effekt?

Kan luftavfuktere startes i rom der temperaturen er under 0 grader, men rommet varmes opp?

Ser for meg å bruke den i en campingvogn på vinteren. I vogna er det minusgrader. Vil jeg kunne unngå kondens og fukt dersom jeg har en luftavfukter som starter når jeg slår på strømmen i vogna?

Mener den jeg har, har et varmeelement som legger seg inn, for å hindre nedfrysing ... 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...