Geb Startet 28.Desember.2019 Del på Facebook Startet 28.Desember.2019 Hei. Min gamle Volvo Penta starter ikke. Har mistanke om at dette er pga dieseltilførselen. Jeg har ikke byttet dieselfilter før, og lurer på dette med lufting... Er det tilstrekkelig å skru ut gammelt filter fra filterholderen, skru inn nytt filter og deretter fylle opp dieselfilteret med blærepumpen som (heldighvis?) er montert mellom dieseltank- og grovfilter? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Desember.2019 Del på Facebook Svart 28.Desember.2019 (redigert) Ja, Du lufter på lufteskruen (den bakerste på bildet) til det kommer ren diesel. Deretter kan det være lurt å lufte på innløpet på innsprøytningspumpa også. Redigert 28.Desember.2019 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geb Svart 28.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2019 (redigert) Takk for svar, index. Er det vanlig å ha samme type filter på grov- og finfilter? Jeg har funnet ut at jeg har Volvo Penta art.nr 861014 på grovfilteret (fant en gammel kvittering). Dette filteret er på 10 micron. Er dette OK å bruke også på finfilter? Redigert 28.Desember.2019 av Geb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Desember.2019 Del på Facebook Svart 28.Desember.2019 Jeg har samme oppsett. Ikke ideelt, jeg pleier stort sett bare å skifte forfilteret siden de er like. Ser ikke for meg at finfilteret får stort av forurensning da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geb Svart 4.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2020 Hvordan løsner jeg gammelt filter fra filterholder ? Sitter bom fast. Nytt filter til venstre.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Januar.2020 Del på Facebook Svart 4.Januar.2020 Dette er to totalt forskjellige filtre! Du skal skifte hele enheten, den til venstre er et innsatsfilter til en annen holder. Det du skal ha heter CAV296, andre fabrikanter har andre navn. Mener Biltema sin heter 52-522 f eks.koster litt over femtilappen og selges nesten overalt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geb Svart 4.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2020 Det fant jeg også ut nettop. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.