Sjøvind Startet 29.Desember.2019 Del på Facebook Startet 29.Desember.2019 (redigert) Skillereleet gir ikke lading til forbruksbatteriet. Får styrestrøm fra dynamo, så regner med det er releet som er ødelagt. Kan selvsagt bare kjøpe nytt tilsvarende, men frister å oppgradere til et mer moderne produkt som også muliggjør lading av startbatteri fra landstrøm. Dynamo gir 80A og 14,3V. Startbatteri er 100 Ah og forbruk 95 Ah (ønsker å bytte forbruk i større etter hvert). Noen som kjenner til Victron Cyrix-ct 12/24V-120A? Redigert 29.Desember.2019 av Sjøvind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eyvind_nistad Svart 30.Desember.2019 Del på Facebook Svart 30.Desember.2019 Takk for tips. Holder på å lete etter gode produkter til mitt strømsystem. Jeg har sett på DC/DC laderne til Victron da jeg trenger et kombinert 24/12v system og tre batteribanker. Jeg tror du har mulighet til å bytte ut skillereleet med en DC/DC lader (som også kan appstyres). Sparelys har gode priser på Victron. I tillegg så har Gylling på Rud et par ansatte som har god kunnskap på Victron Angående det skillereleet du linket til. Kanskje du skal gå opp et hakk i amperestyrke for sikkerhets skyld ? Eller en Dc/Dc lader som du f.eks også kan koble til et solcellepanel til Beklager hvis jeg roter til tråden din - jeg bare tenker litt høyt Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.Desember.2019 Del på Facebook Svart 30.Desember.2019 Med fare for å starte en ny diskusjon rundt temaet: Jeg ville satt inn et FET-basert ladeskille, feks fra Victron. Spesielt hvis mulig årsak ril at skillerele er defekt er at det ‘klaprer’ ved bruk av baugpropell eller lignende. Det skjer ikke med FET ladeskille. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.