Rookie_332 Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Skal til dyreparken med familien og kom til å tenke på om det er mulig å komme Sjøveien fra østfoldsiden og så nært som mulig dyreparken med bra gjestehavn i nærheten og transport med taxi derfra til dyreparken eks. Noen som har gjort det eller er kjent med nærmeste gjestehavn etc. ? Quote Link to post
Inter 9000 Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Det er ingen problem. Kristiansand gjestehavn er nærmeste gjestehavn. Det er det et greit buss tilbud opp til parken. Ca 20- 25 min. Vet også noen som har ligget i Lillesand gjestehavn å tatt buss opp for å se kveldsforestilling og taxi ned igjen. Er nok litt lengre, men kan ikke være mye da Dyreparken ligger nokså midt i mellom.. Quote Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Rolf Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Helt innerst i Isefjærfjorden eller ved Kvåse innerst i Kvåsefjorden er vel nærmest i luftlinje. Men er vel uansett ikke mer en 15 min i drosje fra gjestehavna i Kristiansand sentrum ut til Dyreparken ikke allverdens å spare... Quote Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Rookie_332 Posted December 30, 2019 Author Share Posted December 30, 2019 Inter 9000 skrev 28 minutter siden: Det er ingen problem. Kristiansand gjestehavn er nærmeste gjestehavn. Det er det et greit buss tilbud opp til parken. Ca 20- 25 min. Vet også noen som har ligget i Lillesand gjestehavn å tatt buss opp for å se kveldsforestilling og taxi ned igjen. Er nok litt lengre, men kan ikke være mye da Dyreparken ligger nokså midt i mellom.. Ja satt akkurat å så på Lillesand som mulighet da vi kommer Nora fra Quote Link to post
Rookie_332 Posted December 30, 2019 Author Share Posted December 30, 2019 Rolf skrev 25 minutter siden: Helt innerst i Isefjærfjorden eller ved Kvåse innerst i Kvåsefjorden er vel nærmest i luftlinje. Men er vel uansett ikke mer en 15 min i drosje fra gjestehavna i Kristiansand sentrum ut til Dyreparken ikke allverdens å spare... He he jepp så på det og ? men tenkte å få en havn som var bra og ligge i som Lillesand eller Kristiansand Quote Link to post
Rookie_332 Posted December 30, 2019 Author Share Posted December 30, 2019 Lillesand ser kanskje ut som godt alternativ i henhold til vi kommer nord fra og er kortere og omtrent like langt med taxi og ser ut som fin gjestehavn Quote Link to post
Worry II Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Jentene mine rekvirerer kapteinen til Lillesand hver sommer, for de skal i Dyreparken. Bussen går rett oppi høgget ?Jeg er i båten med bikkja, og lager fajitas til middag når de kommer tilbake. Det er vår tradisjon. Quote Link to post
Lunde14 Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Jeg vil også andbefale Lillesand som utgangspunk for en tur til dyreparken, kan ikke veldig forskjell i reisetid fra Lillesand konta Krsand gjestehavn til dyreparken. Quote Link to post
nofish Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Med buss er Kristiansand enklere med hyppigere avganger. Med taxi er det omtrent det samme. Veldig hyggelig i Lillesand. Hvis du ikke vil ligge i gjestehavn vil jeg anbefale vallesfjerdfjorden. Helt innerst er det en kort taxi-tur opp til dyreparken. Quote Link to post
TrikkerN Lønning Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Lunde14 skrev Just now: Jeg vil også andbefale Lillesand som utgangspunk for en tur til dyreparken, kan ikke veldig forskjell i reisetid fra Lillesand konta Krsand gjestehavn til dyreparken. Det går nok mer kollektivtransport fra kr.sand, kontra Lillesand Quote Link to post
Lunde14 Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 TrikkerN Lønning skrev 1 minutt siden: Det går nok mer kollektivtransport fra kr.sand, kontra Lillesand Det har du nok helt rett i ? men det er ikke langt fra gjestehavna i Lillesand opp til E39 og der vil jeg tro det er en del busser som kommer forbi ? Jeg har vel en liten forkjerlighet for jestehavna i Lillesan kontra Kr sand så det er vel kansje derfor jeg ville valgt Lillesand ? Quote Link to post
Rookie_332 Posted December 30, 2019 Author Share Posted December 30, 2019 Worry II skrev 13 minutter siden: Jentene mine rekvirerer kapteinen til Lillesand hver sommer, for de skal i Dyreparken. Bussen går rett oppi høgget ?Jeg er i båten med bikkja, og lager fajitas til middag når de kommer tilbake. Det er vår tradisjon. Hørtes koselig ut ?? Quote Link to post
Rookie_332 Posted December 30, 2019 Author Share Posted December 30, 2019 nofish skrev 10 minutter siden: Med buss er Kristiansand enklere med hyppigere avganger. Med taxi er det omtrent det samme. Veldig hyggelig i Lillesand. Hvis du ikke vil ligge i gjestehavn vil jeg anbefale vallesfjerdfjorden. Helt innerst er det en kort taxi-tur opp til dyreparken. Valles marina tror jeg fant men var kanskje litt lite og utenfor allfarvei og tenkte Lillesand var mer sentralt igjen når vi kommer tilbake i båten ? men skal sjekke litt mer rundt valles Quote Link to post
Scand Baltic Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Det er jo vesentlig lenger båttur til Kristiansand kontra Lillesand hvis du ikke nødvendigvis skal lenger. Quote Link to post
Rookie_332 Posted December 30, 2019 Author Share Posted December 30, 2019 Scand Baltic skrev 9 minutter siden: Det er jo vesentlig lenger båttur til Kristiansand kontra Lillesand hvis du ikke nødvendigvis skal lenger. ?? Enig Quote Link to post
nofish Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Rookie_332 skrev 29 minutter siden: Valles marina tror jeg fant men var kanskje litt lite og utenfor allfarvei og tenkte Lillesand var mer sentralt igjen når vi kommer tilbake i båten ? men skal sjekke litt mer rundt valles Vestre vallesverd. Ikke noe action der. Kun et sted for å legge til dersom du vil ha en kort tur opp til dyreparken. vallesfjorden er Forøvrig meget hyggelig med tanke på deilig temp på badevannet og mange fine, lune plasser dersom det blåser hatter og høy, som det jo stort sett gjør...))) Quote Link to post
Rookie_332 Posted December 30, 2019 Author Share Posted December 30, 2019 nofish skrev 7 minutter siden: Vestre vallesverd. Ikke noe action der. Kun et sted for å legge til dersom du vil ha en kort tur opp til dyreparken. vallesfjorden er Forøvrig meget hyggelig med tanke på deilig temp på badevannet og mange fine, lune plasser dersom det blåser hatter og høy, som det jo stort sett gjør...))) Ah takk for info ??? Quote Link to post
dieselfan Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Det hender jeg glir litt av trådtittelen... men denne gangen skal jeg holde meg helt til saken... Mine barn mener jeg av og til velger litt kjedelige båter Med en slik båt tror jeg du kan kjøre bekken helt opp til Julius Quote Link to post
Rookie_332 Posted December 30, 2019 Author Share Posted December 30, 2019 He he ikke helt det jeg hadde sett for meg med en 1åring og 3, 4 åring i ? Quote Link to post
bmwmaxi Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Skulle til og si det; er det ikke bare og spøre kapteinen der oppe hvilken rute han tokk. Kosta han muligens et øye. Quote Link to post
Seilars Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 Hva med Åros gjestehavn? Det er den vakreste gjestehavnen i Kristiansand. Den ligger på en campingplass med lekeapparater, sandstrand, og stort badebasseng. Ideell for småbarnsfamilier, mens de med litt større barn nok finner sentrum av Kristiansand mer interessant. https://www.visitnorway.no/reisemal/sorlandet/kristiansand/listings-kristiansand/Åros-gjestehavn-i-søgne/25680/ Quote Link to post
Rookie_332 Posted December 31, 2019 Author Share Posted December 31, 2019 Seilars skrev 1 time siden: Hva med Åros gjestehavn? Det er den vakreste gjestehavnen i Kristiansand. Den ligger på en campingplass med lekeapparater, sandstrand, og stort badebasseng. Ideell for småbarnsfamilier, mens de med litt større barn nok finner sentrum av Kristiansand mer interessant. https://www.visitnorway.no/reisemal/sorlandet/kristiansand/listings-kristiansand/Åros-gjestehavn-i-søgne/25680/ Supert sjekker det ut Quote Link to post
to-vid Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 For buss på sørlandet er det felles ruteplanlegger / bilettløsning i hele Agder: akt.no Hvis man kommer fra øst er også Grimstad et godt alternativ. Ifølge akt.no går det buss hver halvtime på ukedager mot Kristiansand. En drøy halvtime med bussen. Går litt flere busser fra Lillesand, men det ser ut som det tar lengre tid enn fra Grimstad selv om avstanden er kortere. Også god bussforbindelse fra Arendal, men noe lengre. Quote Link to post
Rookie_332 Posted December 31, 2019 Author Share Posted December 31, 2019 Rookie_332 skrev for 3 timer siden: Supert sjekker det ut Blir litt langt da vi kommer fra Oslo fjorden men takk for info ?? Quote Link to post
Recommended Posts