Jump to content

Bytte motor eller kjøpe ny båt? Har en Sollux 24 AC jeg begynte å pusse opp, ikke helt i mål.


PålD

Recommended Posts

Fantastisk flott båt du har der, her har du gjort en super innsats.. :thumbsup:

 

Så til motoren. Mulig det glapp for meg, men skrev du noe om hvorfor du ikke stoler på den? Har selv hatt Bedford motor og var strålende fornøyd med den i vår Summer 27. Aldri ett feilslag og slike robuste motorer skal en lete lenge etter. Min var en 73 mod og når jeg solgte båten for 5 år siden, så var den gått 2300 timer. Jeg hadde full historikk, så jeg vet at den også før meg gikk uten problemer. Så hvor mange timer har denne gått og har den fått service om våren med filter og olje? Er det noen ulyder i den eller høyt olje forbruk ol?

Disse motorene er også ganske tunge. Så om du bytter til en nyere og lettere motor, så vil også båten ligge høyere i vannet, noe du sikkert vil merke godt. Mange fordeler med nyere motorer, men jeg må si at jeg stoler mer på en eldre enn nyere. Ikke for at de som er nye nødvendigvis er så mye dårligere, men fordi det er mye elektronikk som igjen kan gi utfordringer i ett maritimt miljø.

 

Bare ett tips på veien :wink:

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...