Jump to content

Vinteropplag Windy Ghibli rundt Oslo hjelp

Hybrid

Recommended Posts

Hei, jeg er nytt medlem her.

Første båt jeg har i Oslofjorden og frir derfor til medlemene på baatforumet.

Båten står i dag på land rett nord for Oslo, der kan den ikke stå lenger og må flyttes innen utgangen av Januar. Jeg har vert i kontakt med flere marina i dag men bare fått svar fra en. Oksenøya Marina. Dem kan lagre båten inne for 18000kr + mva eller ute for 12320 + mva. I tillegg kommer utsett på 3300kr + mva og evt. krympeplast til 3500kr + mva. Jeg skjønner at det koster å ha båt men jeg synes dette var mye for 2,5mnd. Jeg har fått båtplass på Oksenøya til sommeren og tenkte jeg skulle ha den der igjennom sesongen, med mindre dere har noen andre gode forslag?

Jeg er innmeldt i Oslo Motorbåtforening og i Frognerkilen men har ikke nokk ansinitet til å ha båt der enda.

Det er litt som må gjøres med båten før sjøsetting. Jeg skal ta service på motor, aggregat, polering, vask og bunnsmøring. Ønsker derfor en plass der man kan gjøre disse tingene selv.

Mitt spørsmål til dere er pr nå:

Hvor er det bra å lagre båten til en fornuftig pris

Gode erfaringer med noen firma som kan flytte den?

Håper dere har noen gode råd.

Mvh

Camarque44 skrev for 2 timer siden:

I Sandspollen kan du trolig lagre båten din. 

Ser bra ut der. Vet du om der er strøm og vann til vårklargjøring? Hvordan setter dem ut båtene der?

mvh

Noen år siden jeg har hatt den der, men det er felles opptak og felles ut. 

Trodde du hadde den på henger, blir værre hvis du må kjøre den på vannet, da det ikke er kran der nå. 

Hei

Dersom båten står på ein betalt opplagsplass, så vil eg sei at du har ein dårleg avtale.

Dersom båten står gratis hjå venner eller kjente, så er det ei anna sak.

Eg kjenner ikkje båten, men utifrå førre post kan det virka som om båten kan gå på hengar.

I så fall hadde eg vurdert å kjøpa meg ein hengar, om eg var i same situasjon.

Ask

Innelagringsprisen tror jeg er ca markedspris, men prisen for utelagring virker veldig høy.  

Jeg mener at lagring utendørs burde ligge på maks 250,- per fot=7000,- for din båt. 

Kommer du litt utenfor Oslo burde det også være mulig å lagre den rimeligere. 

Som Ask sier ville jeg sterkt vurdert og skaffe  en henger da du får en helt annen frihet til lagring , utsetting og mulighet for service/reparasjon. 

Henger koster litt, men holder verdien greit og kan være spart inn på få sesonger. 

Lengden er ikke noe problem, men bredden på 270 cm kan være en utfordring hvis man skal kjøre 100% lovlig.

Jeg selger båthengere og har flere kunder som driver marinaer og båtopplag som frakter Ghiblier hver vår og høst.

Jeg har båten min på Holmen Slipp i Asker. Mindre båt enn din, men betaler 8000kr for løft, spyling, lagring under tak og utsett til våren. Vet ikke om de har plass, men svaret er bare en telefonsamtale unna...

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

HiWard skrev On 8.1.2020 at 15.23:

Jeg har båten min på Holmen Slipp i Asker. Mindre båt enn din, men betaler 8000kr for løft, spyling, lagring under tak og utsett til våren. Vet ikke om de har plass, men svaret er bare en telefonsamtale unna...

Det hørtest jo ut som en OK pris. Har sendt dem en forespørsel.