Jump to content

Noen som vet hvor mange knop en gh 14 går med en evinrude 30 2 takkter.


akehille

Recommended Posts

Omtrent som med en Yamaha 30hk. Er nok antall hk som betyr mest, ikke hva som står på motorlokket. 
 

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

GH14 har på en måte "innstøpte flaps" i skroget, noe som gjør det mer lettplanende - men også at det går mer på nesa (og får mer vannmotstand) etterhvert som farta nærmer seg 30 knop.   Derfor neppe så mye å hente på fancy propell  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

LuckyFalls skrev for 14 timer siden:

Hadde en GH11 med 30 hk yamaha og den klarte 29 gps knop med standard propell.

Så jeg ville tro at du vil ligge på 26-27 i en GH14.

GH11 og GH14 har ganske like navn, men skrogmessig er de svært forskjellige og oppfører seg svært forkjellig.

Link to post
Share on other sites

Rolf skrev On 9.1.2020 at 18.21:

Omtrent som med en Yamaha 30hk. Er nok antall hk som betyr mest, ikke hva som står på motorlokket. 
 

Selv om jeg ikke er den som spør, må jeg takke for dette megetsigende svar. Jeg har nå lagt det inn i minneboken og regner med at jeg har avklart det meste innen totaktspørsmål. Tusen takk for oppklarende svar.:thumbsup:

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Link to post
Share on other sites

Shore skrev 25 minutter siden:

Selv om jeg ikke er den som spør, må jeg takke for dette megetsigende svar. Jeg har nå lagt det inn i minneboken og regner med at jeg har avklart det meste innen totaktspørsmål. Tusen takk for oppklarende svar.:thumbsup:


:thumbsup::lol:

Ser den. Har nok noe med denne tråden å gjøre https://baatplassen.no/i/topic/152103-noen-som-vet-hvor-mange-knop-en-gh-14-med-30-hk-yamaha-2-takker-går/

Så for meg at det ville komme tilsvarende spørsmål om Johnson, Suzuki, Mariner etc.

Håper dette svaret er mer oppklarende enn megetsigende...:cool:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...