Heba Startet 19.September.2005 Del på Facebook Startet 19.September.2005 Hei! Jeg har tenkt å ta service/konservere min mariner 90 hk 4t. Har ikke gjort dette på 4t før, men mange ganger på 2t. Tror dette skal gå greit - blir jo ikke mange ekstra ting å gjøre bortsett fra oljeskift og oljefilter. Et par spørsmål har imidlertid dukket opp når jeg har lest litt på nettet og i brukerhåndboken: 1. Mariner anbefaler å tilsette Gasolin Stabilazer i bensinen og la motoren gå noen minutter slik at dette kommer inn i forgasser osv. Dette for å forhindre avleiringer i forgasser. Vet noen om dette luriumet er å få tak i - og kan jeg ev heller drenere forgasserne (det er en messingskrue i nedre kant av hver forgasser-er dette riktig skrue?). Kan jeg like gjerne bare kjøre tom for bensin? På mine totaktere har jeg aldri tenkt på dette - og forgasserne har fungert i 20 år... 2. Bør bensinfilter skiftes årlig, eller holder det å sjekke det? Takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.September.2005 Del på Facebook Svart 19.September.2005 Det virker som at bensinen har blitt mindre holdbar de siste årene , forhandleren min sier at antallet bensinrelaterte problemer de får inn ser ut til å være stadig økende. Bensin stabilisator skal de ha på velassorterte bensinstasjoner eller marinaer. Jeg ville brukt dette + drenert i tillegg. Filter: har du filter i tillegg til det på motoren? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Heba Svart 19.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2005 Takk for svar! Jeg har ett bensinfilter på motoren, i tillegg et stort utenfor (water filter), mellom tank og motor - dette har jeg skiftet hvert år. Det jeg lurer på er om det er vits i å skifte filteret som sitter under dekselet? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.September.2005 Del på Facebook Svart 19.September.2005 Filteret på motoren er vel temmelig grovt, så det bruker jeg bare å sjekke for vann , tømme og blåse rent en gang i blant. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.