Jump to content
dieselfan

Agder til Vestfold - Høy vannstand natt til onsdag - pass på utstyr i strandsonen

Recommended Posts

shipahoy   
shipahoy

Det ble ikke så ille som fryktet i Stavanger. Regner med at det var fordi vinden tok en pause akkurat når det var høyvann.

Screenshot_20200115-072814_Dolphin.jpg.8b38bd456e89786930ff4e20dc01367f.jpg

20200115_072527.jpg.469cbdce7eb95a39151bb5dd2fab8c36.jpg

Edited by shipahoy

nomen   
nomen

Var oppe kl 05.30 idag for å ta en tur ned i båthavna å se på "fenomenet", ble nesten litt skuffa:giggle:

Hulda   
Hulda

Strömstad rapporterer 'ingen dramatikk'. Fant en herreløs fender. En forlatt gummijolle har gått dreven. Det bøttet ned i går kveld, blåste bra. Var vel oppe i drøye 20 m/s i kastene.

Edited by Hulda

scamπ   
scamπ

Slik så det ut i båthavna ca. 02:00 i dag. Brygga flyter opp og ned på påler. Bra (flaks) at det ikke var noe særlig vind når sjøen var på sitt høyeste, da tror jeg faktisk at hele brygga hadde seilt sin egen sjø.

IMG_20200115_012519.jpg

Edited by scamπ

dieselfan   
dieselfan
scamπ skrev 55 minutter siden:

Brygga flyter opp og ned på påler.

Ingen moring ?? eller er søylene i tillegg ? Hvilket materiale er brukt i søylene (artig patent, har ikke sett den før)

dieselfan   
dieselfan

Denne gangen må jeg si at Kartverket traff godt i den havna jeg var mest redd for.

Dersom jeg har brukt nivelleringskikkerten riktig så var høyeste vannstand ca 4 cm under det som ble meldt.

Jeg er imponert.

Er det andre steder det er store avvik?

mawilu   
mawilu

Nøtterøy Båtsenter ingen moringer fungerer meget bra.

Hulda   
Hulda
mawilu skrev 16 minutter siden:

Nøtterøy Båtsenter ingen moringer fungerer meget bra.

Mye brukt rundt omkring i verden der vannstanden er meget variabel og det er nokså grundt på lavvann.

scamπ   
scamπ
40 minutes ago, dieselfan said:

Ingen moring ?? eller er søylene i tillegg ? Hvilket materiale er brukt i søylene (artig patent, har ikke sett den før)

Ingen moring nei. Tror det er impregnerte påler, innkapslet i plast. 

dieselfan   
dieselfan

Takk :thumbsup:  flott patent, skal ta meg en tur ut og se på den brygga neste gang jeg er på de kanter :clap:

Ida Marie III   
Ida Marie III

Faktisk nesten det eneste som blir brukt av bryggefortøyning nedover i Europa...kan ikke huske at jeg så noe annet...

Her er bilde av oss i Cuxhaven, som eneste motorbåt....  rett over båten min ser du søylene der nede...

Variasjon på over 10 meter på det mest ekstreme gjør at søylene er nesten like høy som seilmastene...

020.JPG