Jump to content

Noen som har erfaring med Plastimo Pi270VB gummijolle?


TideRace

Recommended Posts

Lurer litt på å bytte ut en Zodiac 310C  med en litt mindre og lettere jolle som er grei å oppbevare tverrskips på dekk foran.

Tenker at ca 270 cm lengde vil være ideelt for to voksne og samtidig vil jeg helst ikke miste alle de gode egenskapene til den nåværende Zodiac 310`en: Plass til 2-3 voksne med handleposer, går godt i litt i bølger og sjø, store pontonger som går tørt, fast solid dørk (ikke oppblåsbar), tåler litt fart, Zodiac er solid kvalitetsbåt.

Jeg vurderte ny Zodiac 270 med aludørk, da denne antagelig har omtrent de samme kvalitetene som 310`en, men i et litt mindre format. Men så kommer tallene: Min nåværende 310 veier ca 40 kg, mens 270 alu veier 37 kg, skarve 3 kg å spare. Lastekapasitet 450 kg og tar motor opptil 8 hk.

Så ble jeg oppmerksom på Plastimo PI270VB.  Veier kun 27 kg, på bildene ser den ut til å ha mange gode detaljer, maks 8 hk som Zodiac 270, tilsynelatende ser den ut til å ha store solide pontonger og lastekapasitet på 665 kg (215 kg mer enn Zodiac`en)!  MEN.. den har oppblåsbar dørk. Har kjørt joller med luftdørk av andre merker og det har vært mindre overbevisende i sjø og litt fart ... :thumbsdown: . Og hva tåler disse dørkene av skarpe kanter, bensinkanne til motor, grus under skoene og ellers vanlig bruk?  Men den veier altså 10 kg mindre enn Zodiac 270 alu og ser ellers overbevisende ut, så ble litt nysgjerrig på denne jolla.

Er det noen av dere som har Plastimo-jolla som kan si noe om hvordan denne fungerer ut fra kravspec`en min over?

 

Oppgitt motorstørrelse på gummijoller:  Er dette ut fra hva jolla tåler av motorvekt eller fart?

 

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...