genijarl Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 Jeg har en stund lett etter en applikasjon eller lignende for å kunne dokumentere kvitteringer, reperasjoner osv. til båten vi har men finner ingenting særlig brukervennlig. Er det noen som har noen gode erfaringer med dette? Takker for svar eller diskusjon :) Link to post
-morten- Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 Har en blå perm, med all dokumentasjon tegninger og el skjema. forrige eier var blåruss så der alt dokumentert. har bare fortsett med det, men skjønner hva du mener.. Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Jogjende Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 (edited) Der er en app som heter Boating Suite, bruker den på min iPhone. Her kan du føre seglingslogg, drivstoff-forbruk, kostnads- og investeringsoversikt, vedlikeholdslogg. Der er også en rapportmodul for å få frem oversikter for året, fjoråret og sågar tidligere år. Det kan også kjøres rapporter som kan exporteres og behandles i excel. Har brukt den i snart 2 år og den inneholder mye nyttig, selv om den har sine små mangler. For meg fungerer den greit nok. Appen var ikke helt gratis, men heller ikke skjorte-dyr. ;) Edited January 14, 2020 by Jogjende Måtte tilføye noe ..... (see edit history) Link to post
genijarl Posted January 14, 2020 Author Share Posted January 14, 2020 Takk Jogjende, dette skal jeg kikke på! Link to post
to-vid Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 Bruker Dropbox og har lagret alt av dokumentasjon og manualer jeg har relatert til båten i en egen mappe. Da har jeg alt tilgjengelig så lenge jeg er i nærheten av mobil, iPad eller PC Også enkelt å legge til "papir" dokumenter ved å bruke scannefunksjon på iPad eller mobil. Google drive og Microsofts OneDrive vil også fungere til dette. Link to post
Tosa87 Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 Jogjende skrev for 8 timer siden: Der er en app som heter Boating Suite, bruker den på min iPhone. Her kan du føre seglingslogg, drivstoff-forbruk, kostnads- og investeringsoversikt, vedlikeholdslogg. Der er også en rapportmodul for å få frem oversikter for året, fjoråret og sågar tidligere år. Det kan også kjøres rapporter som kan exporteres og behandles i excel. Har brukt den i snart 2 år og den inneholder mye nyttig, selv om den har sine små mangler. For meg fungerer den greit nok. Appen var ikke helt gratis, men heller ikke skjorte-dyr. ;) eksisterer denne til Android? fant den ikke på appstore. Var diskutert tidligere her inne om en som skulle lage en app som skulle dekke alt mulig, masse diskusjon og planlegging før pluttselig tråden døde, 4 år siden. Noen som vet hvordan det gjekk? Et slags vedlikeholdsprogram er eg intrisert i, basert på dager / timer. manualer kan vere lettere å ha på en dropbox? Link to post
finnarne Posted January 15, 2020 Share Posted January 15, 2020 Beregnet på bil, og heller ikke app, men kan serviceloggen.no bruker ? Testet en tidlig versjon selv, tror grunnen til at jeg kuttet den ut var at det ikke var mulig å legge inn hvor mye raps-olje jeg fylte på bilen (og få ut hvor stor %-andel raps og diesel det til en hver tid kunne anslåes å være i tanken) Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
aileenll Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 Det du etterlyser er en database, for lagring av data om og rundt båt, båthold og båtbruk. Databasen skal kunne brukes på telefon eller nettbrett. Om du søker i appstore eller playbutikk vil du sikkert finne mange brukbare treff. Jeg fant denne artikkelen, https://www.cpureport.com/best-database-apps-android/ som beskriver appen Memento, som sikkert burde kunne fungere. Aileen ll Link to post
Team Colibri Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 Registrering av vedlikehold gjør jeg i Mercury Mobile og på plotteren via Mercury Link. Lagring av dokumentasjon gjør jeg i Google Docs. Team Colibri Link to post
JRK Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 (edited) Hvorfor en egen app? Jeg har brukt et enkelt excelark, riktignok med ca 100 aktiviteter som krysses av når de er utført. Her er et utsnitt. Kopi kan sikkert legges ut i dokumentarkiv om det er ønskelig. I den grad man ønsker å se alle utgiftene så kan di jo bare settes i en perm. Teknisk dokumentasjon finne på et par memory sticker, samt 3 permer som fulgte med båten. Edited January 21, 2020 by JRK (see edit history) Link to post
Baylars Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 Kan og sjekke ut appen «Boat Manager». ;) Link to post
Skipper Tor Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 Fant en App til Android som heter ManageMyVessel. Ser ut til at den kan ha mye av det du ønsker. Link to post
btt Posted January 21, 2020 Share Posted January 21, 2020 Hei JRK , har du lyst til å sende meg kopi av det flotte skjema ditt ? boo-teddy@widik.no Link to post
valvolainen Posted January 22, 2020 Share Posted January 22, 2020 16 hours ago, JRK said: Hvorfor en egen app? Jeg har brukt et enkelt excelark, riktignok med ca 100 aktiviteter som krysses av når de er utført. Her er et utsnitt. Kopi kan sikkert legges ut i dokumentarkiv om det er ønskelig. I den grad man ønsker å se alle utgiftene så kan di jo bare settes i en perm. Teknisk dokumentasjon finne på et par memory sticker, samt 3 permer som fulgte med båten. Dette så helt kanon ut! Setter stor pris på om du har lyst til og dele dette i dokumentarkivet Link to post
JRK Posted January 22, 2020 Share Posted January 22, 2020 Hei, Prøvde men excelark fikk jeg ikke lastet inn. Om det er andre som fgreier og laste det inn sender jeg det gjerne direkte ti vedkommende. Link to post
primusmotor Posted January 22, 2020 Share Posted January 22, 2020 Har laget ett numbers ark til ipad/iphone/mac fungerer bra nok til log. D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
primusmotor Posted January 22, 2020 Share Posted January 22, 2020 btt skrev On 21.1.2020 at 21.41: Hei JRK , har du lyst til å sende meg kopi av det flotte skjema ditt ? boo-teddy@widik.no sendte deg ett skjema, kan brukes på alle apple dingser:-) D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Recommended Posts