Jump to content

Tilbakekaller Rana-båter


alidal

Recommended Posts

52 minutes ago, tkb said:

Har hørt fra en forhandler at dagens Rana Plast er sørgelige greier. Har ingenting med gamle Rana å gjøre.

Bra dette blir stoppet, er jo bare trist for de som blir lurt..

 

slike uttalelser hadde jeg vært forsiktig med å spre!!  hvilket grunnlag? hva er sørgelig? hvem har sakt det?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Forsiktig med å spre? Har ikke spredd det før nå, etter å ha lest saken det linkes til. Ikke spesielt tillitsvekkende den. Da må det være lov å si hva jeg har hørt fra folk jeg oppfatter som meget troverdig.

Fint hvis folk ikke bruker sparepengene på juks..
Dersom dette er over grensen så får moderator slette..

Redigert av tkb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

En av trådene bør kanskje stenges, evt "merges".  Foreslår at den andre tråden brukes, da denne allerede har utviklet seg i negativ retning :-)

 

POST-EDIT: jeg er visst litt treg i avtrekkeren, beklager å ha blåst liv i en over en måned gammel tråd ...

Redigert av tobixen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Lurer på hva som blir resultatet av dette.

Produsenten er konkurs, og de tilbakekalte båtene er bobestyrers anliggende.

 

Boet er sannsynligvis lite interessert i å få et lager av uselgbare båter på døra.

Båteier kan i beste fall få noen smuler (dividende til uprioriterte fordringer) tilbake. Man deler det som evt er igjen når bobestyrer, futen og banken har fått sitt.

Å kreve penger fra noen som ikke har noen, er vanligvis fånyttes.  

 

Artikkelen antyder at dagligleder kan kreves for mangelen. Det vil nok kreve en rettsak eller tre før han erkjenner ansvar.

Deretter skal gjelden inndrives, om han har noen penger å betale med.

Uansett vil prosessen med å kreve inn disse pengene langt overgå verdien av det man forsøker å få tilbake.

Og det er ingen garanti for at man lykkes.

 

Tror nok den som besitter båt fra Rana blir sittende med en båt, som de i verste fall ikke får forsikret eller solgt.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...