Jump to content

Erfaring med amp/voltmeter fra Aliexpress


Havelle

Recommended Posts

Hei,

 

Har noen erfaring med - eller tanker om - voltmetere og annet kjøpt på Aliexpress/Ebay eller lignende.

 

Har sett på denne saken: https://www.aliexpress.com/item/33045524502.html

Ser fristende ut, og med hall sensor krever den jo heller ikke innkobling i systemet på samme måte som en shunt. (Bruker jeg riktig ord nå?)

 

Link to post
Share on other sites

Kan ikke se noe problem med et slikt opplegg, kanskje nøyaktigheten ikke er den beste? Selv har jeg kjøpt et lignende oppsett for landstrøm som fungerer 100%.

 

Og for 12volt designet jeg og bygget jeg et slikt lignende det Aliexpress selger selv for 20 år siden som funker som et skudd fremdeles, se skjema nedenfor. Det er ikke særlig komplisert elektronikk som skal til for slike ting.

 

volt_amp_instrument1.jpg.5379ff72a3fb91122070eca267095502.jpg

 

volt_amp_instrument2.jpg.e197238ee4039ba1a47ad7e0925a2c27.jpg

 

 

Link to post
Share on other sites

Om du skal handle nå fra Kina så er det kinesisk nyttår i disse tider. Tror det er svært lite som sendes derfra før om en ca 2-3 uker. Så får du et annet problem med de nye tollreglene fra 01.04. Skal holde hard å få ting før de nye reglene trår i kraft iom enorme mengder som skal sendes når de endelig åpner. Momsen er helt grei å betale, men det er disse gebyrene som transportørene skal ha som jeg synes er urimelig høye. Jeg handler så mye derfra at jeg fått tilgang til Tollens TVINN system og kan fortolle pakkene selv. Da slipper jeg heldigvis gebyrene. Løsningen for din del kan være å bruke eBay og handle fra feks UK. De pleier å ha mye av det samme der. 

Redigert av Kjellg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fantino skrev 28 minutter siden:

@Kjellg: Hvordan går en fram for å få tilgang til TVINN, og hva kreves? (Er det aktuelt for ‘privat’ bruk, eller må det være næringsrelatert feks?)


Alle private med norsk personnummer kan gjøre det. Veldig enkelt, du søker om å få bli bruker Her. Så går det noen dager og du får brukernavn og passord om du er godkjent. Hørte noen snakke om at strafferegisteret ble sjekket men kan verken bekrefte eller avkrefte det. 

Link to post
Share on other sites

Ja fant den siden jeg også etterpå! Siden du nevnte ordet TVINN så tenkte jeg på større saker. Men er vel en no-brainer å registrere seg her innen 1.4 for alle oss Kina-shopping addicts ? Det er jo faktisk slik at en del varer som overstiger 350 kr i tollverdi (de som faktisk blir deklarert korrekt..) blir rimeligere å importere fom 1.4 også, fordi en kan deklarere selv til nullkost. I dag får jo disse et påslag på 2-300 nok fra Posten eller annen TVINN-godkjent speditør.

Link to post
Share on other sites

Fantino skrev On 17.1.2020 at 12.02:

Ja fant den siden jeg også etterpå! Siden du nevnte ordet TVINN så tenkte jeg på større saker. Men er vel en no-brainer å registrere seg her innen 1.4 for alle oss Kina-shopping addicts ? Det er jo faktisk slik at en del varer som overstiger 350 kr i tollverdi (de som faktisk blir deklarert korrekt..) blir rimeligere å importere fom 1.4 også, fordi en kan deklarere selv til nullkost. I dag får jo disse et påslag på 2-300 nok fra Posten eller annen TVINN-godkjent speditør.


Helt korrekt. Det eneste jeg må finne ut av er hvordan man skal finne transportør inn til Norge, for det er du avhengig av å oppgi i fortollingen. Tenker da på e-packet, ems, AliExpress shipping etc. Men det kan jo være så enkelt som at det er posten Norge alt kommer til. 

Redigert av Kjellg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja det er alltid et mysterium med Kinavarer. I alle fall såkalt ‘last mile carrier’.. Jeg bruker mye appen 17TRACK som finner det meste, men det er ikke alltid at nytt trackingnr dukker opp når pakker går over til last mile carrier. Cainiano/Yanwen/Malasian Post og Turkish Post er vel de labreste jeg har vært borti så langt ? Om du finner ut noe smart er det fint om du oppdaterer oss!

Link to post
Share on other sites

Fantino skrev Just now:

Ja det er alltid et mysterium med Kinavarer. I alle fall såkalt ‘last mile carrier’.. Jeg bruker mye appen 17TRACK som finner det meste, men det er ikke alltid at nytt trackingnr dukker opp når pakker går over til last mile carrier. Cainiano/Yanwen/Malasian Post og Turkish Post er vel de labreste jeg har vært borti så langt ? Om du finner ut noe smart er det fint om du oppdaterer oss!


I do. Har en del pakker på veg nå som er med forskjellige leverandører. Når jeg får dem så skal jeg ta kontakt med posten og høre hvordan det ligger an. Uansett er det i dag posten som krever inn mva for alle disse leverandørene. 

Link to post
Share on other sites

Fantino skrev for 8 timer siden:

Ja, det er vel kun de store som DHL/Fedex/UPS osv som deklarerer selv. Er sjelden jeg får kinapakke via de. Og av en eller annen grunn havner aldri noen av pakkene mine hos PostNord lenger heller (heldigvis).


DHL vet jeg gjør det, men usikker på UPS i alle fall. Har de kontorer sørpå? Her i nord er det posten som er «agent» for dem. 

Link to post
Share on other sites

Kjellg skrev for 3 timer siden:


DHL vet jeg gjør det, men usikker på UPS i alle fall. Har de kontorer sørpå? Her i nord er det posten som er «agent» for dem. 


Jeg pleier i alle fall få slik momsregning som brevpost fra UPS når de er speditør. Men godt mulig de har et lokalt firma som ‘handler’.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...