Jump to content

Pris på innbytte 2013 mod Suzuki DF 50


Storseien

Recommended Posts

Hvordan kom du frem til 15¨i mellonmlegg når forskjell i listepris er langt høyere, innbyttemotor er syv år gammel og det har en kostnad å stå for en slik utskiftning i arbeid?

 

Jeg fikk tilbud på å bytte en 90hk fra 2007 med en helt ny 115hk til 70.000 alt inkludert hvilket jeg syntes var gunstig, men av rent praktiske grunner ikke gjorde rett før jul.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Viktig å sjekke flere, da prisene på innbytte variere en del. Jeg byttet inn en 2008-modell Yamaha 50HK 4t for noen år siden, tror jeg måtte betale 50.000kr i mellomlegg for en ny 70HK, så i motsetning til innbyttepriser på bil, så ble jeg positivt overrasket.  En 50HK Suzuki fra 2013 er god som ny, forutsatt ar den er godt holdt.

 

Her er en som selger en Suzuki 50HK som er 12-år eldre enn din: https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=167089203

 

Han får nok ikke 28.000kr, men 15’ som antydes over for din er alt for lite...

 

 

Redigert av R.O (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for svar folkens. 50.000kr i mellomlegg for 70 hk var jo ikke verst. Motoren jeg har nå står på en hobby 540, og går ca 23 knop. Får nok god fart på båten med 70 evt 90 hk. Synst det tar for lang tid å få den i plan når vi er flere ombord, har motorguide xi5 på baugen og to 100 amp blybatterier i tillegg til at båten alene veier 600 kg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...