Jump to content

12 V Smart TV rundt 32". Erfaringer?


Ben Sin

Recommended Posts

Hei.

 

Vi skal bytte til ny og større TV. Det skal være en smart TV og 12 volt. Minst 32 tommer.

Har ikke funnet mange alternativer, men det er en noname TV som går igjen. Selges av West System og flere.

 

Er ute etter alternativer, anbefalinger og erfaringer.

https://www.westsystem.no/p/20459/smart-tv-led-wifi-12v-230v

 

Mvh Ben Sin

 

Link to post
Share on other sites

Finlux leverer 12V TV på 32 tommer. Sannsynligvis produsert i østen, men likevel merkevare, hvis det betyr noe.
 

Har 24 tommers varianten selv, fornøyd med denne. Den første jeg hadde klarte rundt 1800 filmer før DVD’spilleren sa takk for seg (2011-2019). Så da jeg kjøpte en ny Finlux i sommer oppdagde jeg at den nye varianten er en smart-TV, noe den gamle ikke var. Nå er jeg mest opptatt av at DVD-delen fungerer som den skal, så har ikke satt meg så mye inn i smart-delen av TV’en, men det er i alle fall noen apper tilgjengelig. Så har 32-tommeren til Finlux fått samme oppdateringene er gjerne den en variant å vurdere.

 

627FE2D5-5A26-47E4-8036-29C8FECD3D67.jpeg.3edb71d9423db8fc51b9b52e156ceffb.jpeg

Link to post
Share on other sites

Finlux har vel 24" smart TV og muligens større, men lurer på om 32 tommeren mangler dette. Finlux er forresten ikke så strømgjerrig som reklameres for, da må den stå i sparemodus, ellers bruker den fort like mye strøm som andre. Philips er ikke noe jeg uten videre er glad i, men TV har de ligget langt fremme med i årevis og har gjerne betydd kvalitet. Kan du bruke en omformer fra 12-230 volt, burde denne være et greit kjøp.

 

https://www.komplett.no/product/920092/tv-lyd-bilde/tv-video/tv-er/philips-32-led-smart-tv-32pfs640212#

 

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Link to post
Share on other sites

Jepp. Dette er nok den samme jeg linket til i første innlegg. Den ligger så lavt i pris at jeg blir skeptisk. Kanskje det er på grunn av at den ikke har DVD, som for oss ikke er viktig. Får ta en prat med Seatronic hvis ingen her har egne erfaringer med denne. 
 

Ben Sin

Link to post
Share on other sites

Ben Sin skrev for 1 time siden:

Jepp. Dette er nok den samme jeg linket til i første innlegg. Den ligger så lavt i pris at jeg blir skeptisk. Kanskje det er på grunn av at den ikke har DVD, som for oss ikke er viktig. Får ta en prat med Seatronic hvis ingen her har egne erfaringer med denne. 
 

Ben Sin

Post gjerne her hva du kommer frem til?

Link to post
Share on other sites

Vi bruker ikke TV i båten, men har og har hatt opptil flere typer smart-tv hjemme.
Vi har også AppleTV og Chromecast. Erfaringen er at TVens smartegenskaper blir brukt forsvinnende lite, AppleTV noe, og Chromecast tar nesten alt.

 

Med mindre det er spesielle grunner til at du vil ha en smart TV vil jeg anbefale å bare kjøpe en vanlig TV og en chromecast. Den får strøm fra TVens USB-utgang og henger bak TVen, så ingen kabler eller noe annet som synes :)
(Forutsetter at du har wifi i båten og baserer deg på internett :)

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Kjøpte 32 Finlux 12V for to- tre år siden. Var vanskelig å få tak i men mener det var Komplett som hadde det. Mener det er "halvsmart", uten apper men mange tilkoblingsmuligheter, programmeny, opptak osv. Men har aldri brukt de funksjonene.

 

Hadde det i båten en sesong, men det ble ikke brukt så nå står det på hytta, hvor vi ser på DVD en gang nå og da, og Nrk. Har rikstvkort i TVen og det fungerer helt som det skal. 

-------

Saumfarte Elkjøp etter 12V tv og det var faktisk noen av modellene som er 12V det uten at det er oppgitt "i reklamen" og som har ekstern transformatorkladd. Men en må da mekke egen 12V kabel osv.. og det gadd jeg ikke. Husker ikke hvilken produsent det var...

Link to post
Share on other sites

Geir Kåre S skrev 32 minutter siden:

Kjøpte 32 Finlux 12V for to- tre år siden. Var vanskelig å få tak i men mener det var Komplett som hadde det. Mener det er "halvsmart", uten apper men mange tilkoblingsmuligheter, programmeny, opptak osv. Men har aldri brukt de funksjonene.

 

Hadde det i båten en sesong, men det ble ikke brukt så nå står det på hytta, hvor vi ser på DVD en gang nå og da, og Nrk. Har rikstvkort i TVen og det fungerer helt som det skal. 

-------

Saumfarte Elkjøp etter 12V tv og det var faktisk noen av modellene som er 12V det uten at det er oppgitt "i reklamen" og som har ekstern transformatorkladd. Men en må da mekke egen 12V kabel osv.. og det gadd jeg ikke. Husker ikke hvilken produsent det var...

Man trenger normalt ikke kort av noe slag på nyere Finlux for å ta inn programmer som ikke er kodet, som f.eks NRK. Vi har 2 år gamel Finlux, bare å plugge i.

Lurer på om det kanskje er Grundig, som har 12 v og 230 v ? Ikke sikker.

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Shore skrev for 5 timer siden:

Man trenger normalt ikke kort av noe slag på nyere Finlux for å ta inn programmer som ikke er kodet, som f.eks NRK. Vi har 2 år gamel Finlux, bare å plugge i.

 

Vi har rikstv hjemme så derfor har vi kortet, har bare ikke prøvd uten :-) Men ja, skal fungere fint uten også. 

 

Shore skrev for 5 timer siden:

Lurer på om det kanskje er Grundig, som har 12 v og 230 v ? Ikke sikker.

 

Når du sier det, tror du har rett. Var litt krøkkette å finne detaljene i spesifikasjonene på akkurat det. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...