Downwind Startet 18.Januar.2020 Del på Facebook Startet 18.Januar.2020 Jeg har kjøpt en Raymarine Axiom 9 kartplotter med Navionics kart, og har tilsvarende kart på iPad. Plotteren har både WiFi og "blåtann", og jeg lurer på om noen har erfaring med å lage waypoints og ruter på iPaden, for så å overføre dette til plotter. Dvs å sitte hjemme å planlegge en tur, for så å overføre til plotter når jeg kommer ombord. Jeg kan ikke finne ut av dette, manualen for plotteren er ikke til mye hjelp her. Sitér dette innlegget Link to post
Princess V48 Svart 18.Januar.2020 Del på Facebook Svart 18.Januar.2020 Det er veldig enkelt? Lag rute med Navionics så synker du iPad til plotter og laster opp ruta fra minnebrikke i kartplotter? Hadde den løsningen i forrige båt. Veldig smidig. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 18.Januar.2020 Del på Facebook Svart 18.Januar.2020 Det er lekende lett Sitér dette innlegget Link to post
Downwind Svart 18.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2020 Det er synkronisering av iPad og plotter jeg ikke får til ! Sitér dette innlegget Link to post
Princess V48 Svart 18.Januar.2020 Del på Facebook Svart 18.Januar.2020 (redigert) Du må koble iPad til nettverket på kartplotter. Plotteren lager jo eget nett du må koble til? Redigert 18.Januar.2020 av Princess V48 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 18.Januar.2020 Del på Facebook Svart 18.Januar.2020 Downwind skrev 13 minutter siden: Det er synkronisering av iPad og plotter jeg ikke får til ! Du må udype litt hva gjøre du for å forsøke og få det til..? Sitér dette innlegget Link to post
Downwind Svart 18.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2020 Jeg har koplet iPad og plotter sammen, både med Bluetooth og WiFi via plotterens nett. Får opp syncmeny på iPad, og ser at plotter står som mottaker av data fra iPad. Aktiviserer en rute, men får så ikke overført den til plotter. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 18.Januar.2020 Del på Facebook Svart 18.Januar.2020 Da har vi kommet like langt Downwind. Jeg får det heller ikke til. Ser at det er lekende lett.......? Følger spent med her. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 18.Januar.2020 Del på Facebook Svart 18.Januar.2020 https://www.navionics.com/fin/charts/features/plotter-sync/raymarine-how-to Sitér dette innlegget Link to post
Princess V48 Svart 18.Januar.2020 Del på Facebook Svart 18.Januar.2020 Nå den har synkronisert må rutene som er lastet over på minnebrikke hentes frem til kartplotter. Velg minne og import. Så kan du velge en eller flere ruter. Klarer ikke å forklare så detaljert siden båten er solgt? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 19.Januar.2020 Del på Facebook Svart 19.Januar.2020 (redigert) Princess V48 skrev for 18 timer siden: Nå den har synkronisert må rutene som er lastet over på minnebrikke hentes frem til kartplotter. Velg minne og import. Så kan du velge en eller flere ruter. Klarer ikke å forklare så detaljert siden båten er solgt? Det er nok dette som er problemet. Husker jeg også knotet litt med dette. Redigert 19.Januar.2020 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Princess V48 Svart 19.Januar.2020 Del på Facebook Svart 19.Januar.2020 TrikkerN Lønning skrev 3 minutter siden: Det er nok dette som er problemet. Husker jeg også knoter litt med dette. Ja, litt forvirrende at den synkroniserer til minnebrikke. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 19.Januar.2020 Del på Facebook Svart 19.Januar.2020 Princess V48 skrev 44 minutter siden: Ja, litt forvirrende at den synkroniserer til minnebrikke. Ja, en helt unødvendig greie ?♂️ Sitér dette innlegget Link to post
Downwind Svart 21.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2020 Nå har jeg også fått lastet ruter mm fra iPad til plotter ! Lekende lett er ikke min påstand ! Takk for alle gode råd, spesielt lenken alfaalfa la ut gjorde susen ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.