Jump to content

Noen som har ettermontert hekkthruster Saga 315


BMW X1

Recommended Posts

Har brukt de siste 2 dagene til å ettermontere  hekkthruster på min Saga 315, har byttet ut eksosstøvel med en annen type levert fra Saga Boats og fått montert hekkthruster og lagt opp kabler til begge styrepanelene.

 

Gjenstår å få koblet det opp mot et nytt batteri slik at jeg får totalt 4 batteri eller koble meg opp mot et av de 3 andre batteriene jeg har i dag. Lurer også på hvor dere monterte hovedstrømbryteren ? Ser ut som det kan bli vanskelig å få montert den der de andre hovedstrømbryterne er montert.

Link to post
Share on other sites

Fikk hovedstrømbryter montert nær avtapping fra forbruksbatteribank, akter på SB side. 
Slås på når fjernkontroll-mottaker kommer på. 
 

https://seatronic.no/strom/brytere-og-paneler/bep-fjernstyrt-hovedstrombryter-500a

 

Lykke til med ferdigstillelsen. Du kommer til å få en båt som kan manøvreres med centimeter-presisjon. 

Any ship can be a minesweeper. Once.

 

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Hei @BMW X1, jeg løfter denne igjen.

 

Jeg lurer på litt ifbm. å montere hekktruster i en slik båt.

 

1. Hvor stor truster monterte du?

 

2. Hvilke type trimflaps har du?

 

Jeg har slike stålflaps som stikker ut bak, og vil komme litt i veien for vannstrømmen til trusteren.

 

 

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Hei, båten ble solgt i høst, mener å huske jeg monterte en SE40 fra sleipner, hadde ikke noe problem med denne men hadde kanksje gått for en SE60. Jeg kjøpte også ny eksosstøvel fra Saga slik at jeg fikk mer gjennomstrømming. Jeg hadde interceptor flaps. 

Link to post
Share on other sites

Takk for svar, jeg tenker å gå for se60.

Jeg synes den eksosstøvelen er svindyr, 9000,- skal de ha for den.

 

Jeg klarer å komme "ned" i 35 000,- det er uten kabler, men der har jeg gode priser.

Det er også uten joystick, tenker å bare bruke fjernkontrollen.

 

Hadde vært trivelig å hatt dette på plass i sommer, men "de penga,de penga"🤑

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...