BMW X1 Startet 18.Januar.2020 Del på Facebook Startet 18.Januar.2020 Har brukt de siste 2 dagene til å ettermontere hekkthruster på min Saga 315, har byttet ut eksosstøvel med en annen type levert fra Saga Boats og fått montert hekkthruster og lagt opp kabler til begge styrepanelene. Gjenstår å få koblet det opp mot et nytt batteri slik at jeg får totalt 4 batteri eller koble meg opp mot et av de 3 andre batteriene jeg har i dag. Lurer også på hvor dere monterte hovedstrømbryteren ? Ser ut som det kan bli vanskelig å få montert den der de andre hovedstrømbryterne er montert. Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 19.Januar.2020 Del på Facebook Svart 19.Januar.2020 Fikk hovedstrømbryter montert nær avtapping fra forbruksbatteribank, akter på SB side. Slås på når fjernkontroll-mottaker kommer på. https://seatronic.no/strom/brytere-og-paneler/bep-fjernstyrt-hovedstrombryter-500a Lykke til med ferdigstillelsen. Du kommer til å få en båt som kan manøvreres med centimeter-presisjon. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
BMW X1 Svart 25.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2020 Takk for svar, da har jeg bestilt en slik hovedstømbryter. Bare å få lagd batterikabler og montert ekstra batteri så skal hekkthruster fungere. Blir kjekt å legge til i trange havner nå. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Januar.2020 Del på Facebook Svart 25.Januar.2020 Jeg har ikke timeteller på mine, men jeg vil anslå at jeg bruker thrusterene 70/30. Da 70 på hekkthruster. Denne er også veldig stillegående. Du kommer til å digge den saken bak der ! Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 25.Januar.2020 Del på Facebook Svart 25.Januar.2020 Har du kjøpt Sleipner sin thruster kunne du brukt Sleipner sin automatiske hovedstrømsbryter som inne holder sikringsholder og med standardkabel fra stikke slås denne på når stikke arkiveres.. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 6.April Del på Facebook Svart 6.April Hei @BMW X1, jeg løfter denne igjen. Jeg lurer på litt ifbm. å montere hekktruster i en slik båt. 1. Hvor stor truster monterte du? 2. Hvilke type trimflaps har du? Jeg har slike stålflaps som stikker ut bak, og vil komme litt i veien for vannstrømmen til trusteren. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
BMW X1 Svart 6.April Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April Hei, båten ble solgt i høst, mener å huske jeg monterte en SE40 fra sleipner, hadde ikke noe problem med denne men hadde kanksje gått for en SE60. Jeg kjøpte også ny eksosstøvel fra Saga slik at jeg fikk mer gjennomstrømming. Jeg hadde interceptor flaps. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 6.April Del på Facebook Svart 6.April Takk for svar, jeg tenker å gå for se60. Jeg synes den eksosstøvelen er svindyr, 9000,- skal de ha for den. Jeg klarer å komme "ned" i 35 000,- det er uten kabler, men der har jeg gode priser. Det er også uten joystick, tenker å bare bruke fjernkontrollen. Hadde vært trivelig å hatt dette på plass i sommer, men "de penga,de penga"🤑 Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
nomen Svart 2.Mai Del på Facebook Svart 2.Mai Nytt spørsmål. Bak i hekken er det en liten "knekk" utover i skroget, dette gjlr at trustertunellen ikke kommer plant inntill. Hva gjorde du der, støpte du, eller fylte med fugemasse? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
BMW X1 Svart 2.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai Husker ikke helt hva jeg gjorde dessverre , om du ikke er medlem i saga til glede på facebook så meld deg inn der, der får du nok god hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.