Jump to content

Noen som har sett fiffige løsninger på skjerm? nedfelt i dashbord


riskyrasmussen

Recommended Posts

Ønsker å få satt opp en rasperry med OpenCPN.

 

Mitt dashbord er slik at en stor skjerm vil lett blokkere båtens motorinstrumenter.

 

Derfor hadde det vært kjekt med en skjerm som var nedfelt, men som kunne vippes opp ved behov. 

 

Noen som har tilsvarende løsning?

Skjerm kan forsåvidt montores oppå dashbord også.

 

Redigert av riskyrasmussen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her er en prosjekttråd som viser en vippefunksjon for nedfelt skjerm (se side 8) 

Viksund 340/360 har også en tilsvarende lik løsning, om du ser på bilder i Finn-annonser. 

Redigert av Goodspeed (see edit history)

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370

Link to post
Share on other sites

Goodspeed skrev for 6 timer siden:

Her er en prosjekttråd som viser en vippefunksjon for nedfelt skjerm (se side 8) 

Viksund 340/360 har også en tilsvarende lik løsning, om du ser på bilder i Finn-annonser. 

 

Denne tråden var skummelt inspirerende.

Men enn så lenge, så gjøre jeg så godt jeg kan for å begrense omfanget ;)

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Har kjøpt meg en monitor fra eBay og skal i gang med ombygging av hele instrumentpanelet. Planen er å ta skjermen i hus når den ikke er i bruk. Kjøpte en 13,3 tommer i full 1080 oppløsning. Beregnet for dagslys, men ikke for fullt sollys. Må derfor også lage en liten skyggekant rundt den. Bor på Vestlandet, så den blir montert på høykant for å få mest mulig kart i nord/sør retning. Denne kan monteres på stativ/arm også, da den har wesa-mount (skruehuller) på baksiden. Jeg kommer til å lage et slags glasslokk som den kan ligge under. 

Tastatur/mus er en air mouse fra eBay med bakgrunnsbelysning. 
9B51C1DD-1480-4079-9841-DD1F853AE779.jpeg.14700ec53b413b64f45417ee1165dd8f.jpegA44119B8-7148-4F14-B491-145885E6F119.jpeg.a6fc8c78a0c862660a57f816c8fe6043.jpeg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...