Jump to content

Sete på pushpit hvilke materiale er brukt her.


leopard

Recommended Posts

Hei 

Jeg har slike sitte plater på pushpit, de begynner å bli slitt og jeg har tenkt til å lage meg ett par nye. Er det noen som ser/vet hvilke materiale som er brukt her. Evt tips om hva en bør bruke? Hvor kjøpes det? Disse står ute i vær og vind hele tiden. De er ca 20mm tykke. 

 

20200119_141108.jpg.d08c2ca7d5777f78ba26a1a16d51534e.jpg

20200102_133841.jpg.e98b2d5b397265339dfe834be7cd4d1f.jpg

20200102_133832(1).jpg.2d7bbf5cd365e6b1fa435583ab7a32d6.jpg

 

 

Link to post
Share on other sites

leopard skrev 12 minutter siden:

Hmm... vet ikke helt om du var ironisk nå @Hulda men ser at jeg glemte båtfabrikat, dersom det har betydning :) 

Dette er Bavaria 07 mod. 

Jeg tror ikke det er teak. 

 

Det var et ærlig forsøk på maks ironi. Bavaria = papirteak. Altså hurtigvokst plantasjeteak. Jeg har det samme på badeplattformen. Lav kvalitet.

 

Ser at materialet sprekker opp. Så hva skal du erstatte dette med. Jeg vet ikke hvor lett det er å finne slike materialbredder hos vanlige trelastforhandlere. Ubehandlet eik blir sort. Ask råtner. Tror jeg ville brukt eik, beiset og lakket. Betinger vedlikehold hvert fjerde år. Har en luke etter samme prinsippet, det kjører. Herdins lakkbris.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Link to post
Share on other sites

Lazyjack skrev 34 minutter siden:

Takk ?jeg har 39 C  samme som deg ser jeg:)

Det er nok der de er kjøpt ser det ut som, da er det  teak.

Screenshot_20200120-214744.jpg.f52541b6182def04db558cd995056ec6.jpg

Ut i fra prisen, ser det som at det kan være verdt å prøve pusse maskin først:) Jeg har tilgang til båndsag og fres, bør ikke være så vanskelig å lage nye heller.  Noen som vet hvor en får kjøpt 22 mm plater ?

 

Redigert av leopard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jannmar skrev for 3 timer siden:

 

Ok? Det ble jo fanatastisk flott! Helt som nytt.

Jo takk det ble veldig bra men , er nok ikke veldig bra kvalitet på teakfineren så må nok sette det inn med litt teak olje.

 

cosmic skrev for 2 timer siden:

Hvite plastplater er vel lettvint? Mener det heter king starboard.vedlikeholdsfritt

Ja enig at det hadde vært en bra løsning men,, er såpass mye hvit farge på båten så fint å kunne bryte av med noe trefarge 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...