Jump to content

Overflatebehandle plast baugpropeller (Sleipner)


JRK

Recommended Posts

Jeg har prøvd både å stoffe, og la være. Resultatet blir noenlunde likt.. dvs noen rur her og der ved neste opptak. Tror stoffinga sklir av ganske fort egentlig.
Det jeg derimot Har hatt success med, er å finne frem badebukse og dykkermaske iløpet av sesongen og skrape av litt her og der..
 

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Link to post
Share on other sites

NilsPils skrev 7 minutter siden:

Jeg grunnet med Hempel tokomponent epoxy grunning i mange lag for et par sesonger siden. Etter det sitte bunnstoffet godt  . .

 


går det ikke utover effekten da etterhvert? 

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Link to post
Share on other sites

Jeg sprayer med sort drevspray uten annet forarbeid enn å rengjøre med aceton. Tre strøk så holder det en tid, men etter to år er rurene der uansett. Men enklere å fjerne rur som sitter på drevsprayen. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Opplever at stoffinga sitter "greit nok" uten noen spesiell behandling. Men kommer rur, særlig inn mot senteret/navet av propellen. Mulig rura blir sentrifugalsert av på tuppene? 

 

Syns det ble mindre rur nå jeg la inn som vane å kjøre test av propellen, ett støt hver vei, før jeg går ut og inn av havn. Før det hadde den en tendens til å gro igjen så jeg bare satt igjen med masse lyd når jeg plutselig fikk bruk for den, det ble litt stress :pray:. Så regelmessig bruk er sikkert lurt, som med all groe. 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...