Båtogbil Startet 23.Januar.2020 Del på Facebook Startet 23.Januar.2020 (redigert) Hei! Noen på forumet her som vet om rele som forblir tilkoblet en bestemt tid, selv om styrestrømmen kuttes? Skal koble opp en kontalt til en kjøleboks som skal få gå selv om styrestrømmen kuttes, så man slipper varm drikke etter noen timer, men ønsker samtidig ikke å risikere å tappe batteriet. Redigert 23.Januar.2020 av Båtogbil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 23.Januar.2020 Del på Facebook Svart 23.Januar.2020 Tidsrele' med forsinket utkobling. Finnes i mange varianter. Kan kjøpes hos el grossister, samt elfa rs-online osv. Sitér dette innlegget Link to post
Båtogbil Svart 23.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2020 Takk. Får se hva jeg finner der :) Er på leting etter noe lignende dette: https://www.12voltplanet.co.uk/adjustable-delay-timer-relay-delay-on-or-off-12v-10a.html Men i norsk butikk. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 23.Januar.2020 Del på Facebook Svart 23.Januar.2020 Ville prøvd f.eks hellanor om det er den type rele' du er på jakt etter. Sitér dette innlegget Link to post
Båtogbil Svart 23.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2020 Det må ikke nødvendigvis være et slikt, men det er den eneste typen jeg er kjent med. Om du (eller andre) har linker til andre alternativ tar jeg gjerne imot. Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 23.Januar.2020 Del på Facebook Svart 23.Januar.2020 (redigert) Kansje du finner det du vil ha her? https://www.elfadistrelec.no/en/switches-relays/relays/c/cat-DNAV_0402 Kjøpte meg ein raspberry pi pluss litt div herfra for ei uke og to siden. God service, og gratis frakt Redigert 23.Januar.2020 av Steini (see edit history) Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
hegra Svart 23.Januar.2020 Del på Facebook Svart 23.Januar.2020 (redigert) Siden det gjelder kjøleboks, og at kjøleboksen ikke skal tappe batteriet tomt, er det vel mer riktig med et spenningstyrt rele enn et tidstyrt. Sparelys har en batterivakt som kobler strømmen av når spenning synker til ca 11 volt. Pris 395,-. Mulig det kan være noe. Søk på Sparelys/ batterivakt. Sikkert mange flere alternativer også innen camping/ bobil. En del kjølere har jo slik batterivakt innebygd nettopp for å unngå flatt batteri så sjekk om boksen din har dette. Redigert 23.Januar.2020 av hegra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Båtogbil Svart 23.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2020 Har tenkt på spenningsstyrt også, men kommet til at jeg likevel foretrekker tidsstyrt. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 23.Januar.2020 Del på Facebook Svart 23.Januar.2020 sök Time relais 12 V på ebay så får Du många träffar. T ex Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.