Jump to content

Endre Mørebas 15 fot ved å sage bort dekket


Crokk

Recommended Posts

Jeg planlegger å gjøre om min gamle Mørebas 15 fot til mer åpen båt ved å sage langs ripa ved fordekk og "frontrute" og ta dette bort, samtidig tar jeg bort all fjernstyring inkl rattet. Vil dette gjøre båten ustabil, vinglete og således være farlig å bruke ? Er det bedre måter å gjøre dette på ? Båten brukes i en innsjø med en 8 hk outboard. 

Mørebas 15 fot.jpg

Redigert av Crokk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

tenker du å la det være igjen litt av dekket eller bort med alt?   Kjenner ikke båttypen så tør ikke tippe på om den blir stiv nok i konstruksjonen som helt åpen båt.  

Men innsjøbruk med 8hk medfører vel ikke de mest ekstreme belastningene heller

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Under fordekket er det ett lite innebygd forseglet "avlukke" helt i baugen...mulig en avstivning......selge er ikke alternativ ...får ikke særlig for denne, og all transport så blir således null og niks... ..kanskje et kompromiss ved å la litt av dekket stå igjen...kan det det være ene halvdelen på høyre side f eks... grunnen til alt dette er å få bedre fri plass til å gå om bord samt bevege seg i båten....

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ha kuttet ca 5cm inn på dekket fra kanten. Og evt vurdert å beholde litt mer I baugen, så det kan brukes som et trinn når man skal ombord.

 

Ville ikke ha delt ved fenderlisten, da blir den både myk og lav. Behold den kanten som er.

 

 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...