Jump to content

Er det sinkanoder på VP TAMD41H ?


joern-eo

Recommended Posts

Med disse utetemperaturene kjenner jeg at vårpussen nærmer seg...

Skal kjøre rens på motoren, en TAMD 41H, og jeg har fått opplyst at det ikke er sinkanoder på denne. Kan det stemme da...?

Og...når jeg skal fylle på ny kjølevæske...må jeg da benytte Volvos egen grønne til svimlende priser....?

Link to post
Share on other sites

Vet ikke. Men hvis du har så pleier de å sitte i varmevekslerhuset. Ser ut som en 4-kant bolt på utsiden de jeg har. 

 

En 4-kant bolt som holder selve sinkanoden på plass. Har vel vært standard på mange VP motorer.

 

20190708_202858.jpg.cbb0630cde31468392ab3209a5bf1367.jpg

 

Du kan bruke andre kjølevæsker. Jeg bruker den grønne som Maritim selger med samme spesifikasjon som VP som egen. Men du kan bruke andre også. Jeg vil kun bruke en som har VP sin egen spesifikasjon. 

 

Når du først skal bytte kjølevæske ville jeg renset motoren. Med Systemrens feks. Lage en lukket krets og rense med den. 

 

Så flushe motoren godt før du heller på ny kjølevæske. (Men det vet du nok fra før.)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...