Jump to content

Ettermontera timeteljar. Suzuki 50 hk, 2019 mod.


Ask

Recommended Posts

Hei

 

Korleis ettermonterar ein turteljar på ein (nesten) ny påhengsmotor?

Motoren er ein 2019 modell, 50 hk, Suzuki, 4t.

Det er turteljar og tiltindikator.

Kva timeteljar bør eg kjøpa, og kor koplar eg til timeteljaren?

Det er mykje lettare om eg kan kopla timeteljar til eksisterande instrument, og sleppa å kopla leidningar under motordekselet.

 

Eg er takksam for svar.

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Guest Balder..

Ok, du har en vanlig turteller, det er mange og rimelige utgaver å få kjøpt om du bare ønsker en teller for å holde rede på oljeskift ol, feks på Ebay å andre steder....se bilde, det trenger ikke å koste mer :thumbsup: har brukt disse modellene i mange år bla på scooter å atv.

Ellers blir timer lagret i motorens elektronikk å kan som nevnt avleses av mekaniker/forhandler.

 

Screenshot_20200127-180030_Samsung Internet.jpg

Redigert av Balder.. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis det er kartplotter i båten, kan det være muligheter å få koblet motoren til denne, og på den måten få ut timer + mye annen motorinfo.

Du må da ha en kabel, tror det heter nmea2000, men her er jeg på tynn is. Forhør deg hos forhandler, eller studer tillegsutstyr til din motor.

Kan kanskje være mulig å finne slikt rimelig på ebay.....

Link to post
Share on other sites

Balder.. skrev for 5 timer siden:

Har du bilde av eksisterende instrument ?

Er vel levert med C10 multi instrument denne ? hvis så er det timetall å finne på instrumentet.

 

Hei

 

Takk for alle svar.

 

Eg skal ta eit bilete neste gong eg er i båten.

 

Det synest å vera enklare å kopla timeteljar enn eg hadde trudd. Er det mogeleg å enkelt kopla ein kombinert turteljar og timeteljar i staden for original turteljar?

 

Er slike turteljarar rimeleg nøyaktige?

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Guest Balder..

Mitt råd om du ikke har teller på instrumentet...bestill en av timetellerne for båt på mitt bilde i tidligere svar, kobles rett inn på en hvilken som helst strømførende ledning som har strøm når motor går, ex turteller, instrumentlys eller tenningslås, er gjort på noen minutter.

Er du ikke inne på dette med å handle på nett hjelper jeg deg gjerne å få tak i en, det er bare å sende en pm :)

Men det er mulig din motor er levert med C10 multi instrument...se de 2 øverste bilder...da er det bare å trykke det frem.

Nederst en annen utgave fra eldre Yamaha, også de viser timer.

 

 

20200127_222940.jpg

20200127_222921.jpg

20200127_223156.jpg

Redigert av Balder.. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Hei, frisker opp denne litt. 

Hadde en service i høst på motor (yamaha 60 hk 2008) for å nullstille motoren totalt pga manglende timetall (under 200t tot). 

 

Skal få satt i en og sett på Biltema sin, noen som har erfaring med denne? Evt et godt økonomisk alternativ? Kjører ikke båten svært mye eller ofte. Så må greie å huske timer på en sånn der sak så jeg vet service punkter. 

Timeteller

Art.nr. 32-248
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...