Trollhummer Startet 28.Januar.2020 Del på Facebook Startet 28.Januar.2020 Jeg har en dobbelt isolert temp føler,hvordan skal den kobles,noe av samme problemet med dobbelt isolert dynamo,den forrige motoren var ikke dobbeltisolert, er det noe hjelp å få? Kommentar fra moderator: Slått sammen 3 likelydende emner. Vennligst ikke start flere. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 28.Januar.2020 Del på Facebook Svart 28.Januar.2020 Det er nok slik at alle temperaturfølere er isolert, og dermed med to kabel som stikker ut av denne. Er det det du mener? Ellers, bilde hjelper. Ang. dynamo. Når du egentlig har dynamo med minus (-) på dynamo hus da kan du enkelt strekke et kabel fra dynamo B- til gods, evt. og med fordel til samme feste den B- fra batteriet benytter seg av. Så unngår du unødvendig spenningsfall over blokka. Sjekk at batteri-minus faktisk er tilkoblet rett på motorblokka, og at dynamoen ha god kontakt med korrekt kabeltversnitt. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Joerg Becker Svart 28.Januar.2020 Del på Facebook Svart 28.Januar.2020 Og velkommen på Båtplassen, forresten. Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Trollhummer Svart 30.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2020 Jeg har en dqobbelt isolert temp føler,hvordan skal den kobles,noe av samme problemet med dobbelt isolert dynamo,den forrige motoren var ikke dobbeltisolert, er det noe hjelp å få? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 30.Januar.2020 Del på Facebook Svart 30.Januar.2020 Dobbeltisolert utstyr på en motor har jeg aldri hørt om. Men leketøysmotorer har ofte - lagt til gods. Mens profesjonelle installasjoner har isolert både + og -. Om du har en dynamo og en tempføler fra et topolt system som du ønsker å benytte i et leketøyssystem er det nå bare å koble - til gods på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 30.Januar.2020 Del på Facebook Svart 30.Januar.2020 Snodig, så du ikke at du fikk svar på ditt innlegg på tirsdag allerede? Kopiert derfra: Det er nok slik at alle temperaturfølere er isolert, og dermed med to kabel som stikker ut av denne. Er det det du mener? Ellers, bilde hjelper. Ang. dynamo. Når du egentlig har dynamo med minus (-) på dynamo hus da kan du enkelt strekke et kabel fra dynamo B- til gods, evt. og med fordel til samme feste den B- fra batteriet benytter seg av. Så unngår du unødvendig spenningsfall over blokka. Sjekk at batteri-minus faktisk er tilkoblet rett på motorblokka, og at dynamoen ha god kontakt med korrekt kabeltversnitt. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Trollhummer Svart 31.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2020 Jeg har en dobbelt isolert temp føler,hvordan skal den kobles,noe av samme problemet med dobbelt isolert dynamo,den forrige motoren var ikke dobbeltisolert, er det noe hjelp å få? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 31.Januar.2020 Del på Facebook Svart 31.Januar.2020 Nei når du spør om det samme gjentatte ganger tror jeg nok ikke det kan være mye håp. Om du ikke har forstått de svarene du allerede har fått bør du nok heller ta kontakt med et verkstede å få de til å fikse det for deg. Sitér dette innlegget Link to post
Trollhummer Svart 31.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2020 Jeg beklager ,har rota det til,trodde at jeg ikke hadde fått lagt ut spørsmålet mitt.takk for svar,har funnet ut tempføler,motoren blir ikke varm nok til at føleren registrerer,problem med termostaten?? Dynamoer får vi prøve å finne ut av i helga. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 1.Februar.2020 Del på Facebook Svart 1.Februar.2020 Med feil på termostat er det mulig at motoren ikke blir varm nok, dvs. som den skal, men vanligvis blir det i alle fall "noe" temperatur. Men skal du teste sensoren da kan du henge den i noe varmt, eller bruke en hårføn, så ser du om den virker i det hele tatt. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Trollhummer Svart 1.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2020 Føler og cav instrument snakker ikke samme språk,den gamle gir et alt for høyt tall,men det nye cavmåler begynner ikke å vise før 50 grader,det får jeg ikke på motoren på tomgang. Får prøvetur på sjøen når været bedrer seg litt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.