Bodehode Startet 2.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 2.Februar.2020 Jeg har en Scand Dynamic 7600 uten trimplan. Synes båten fungerer greit slik den er. Men jeg ser på finn.no og ellers på nett at de fleste har trimplan på sine 7600. Fant et par selvjusterende fra Nauticus for båter opp til 25 fot. https://www.telmo.no/boats-up-to-25-up-to-4750-lb Vil en slik «enkel» trimplan installasjon forbedre båten? Vil den plane raskere og i lavere hastighet? Er det andre fordeler/ulemper med selvjusterende trimplan? Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Guest Balder.. Svart 2.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2020 Hei, jeg har hatt flere båter med trim plan å min erfaring er uten unntak att det blir en stor forskjell, bare posetitivt, båtene er kjørt både med å uten. Selv om du går for den enkleste modellen Smart Tabs så vil du føle båten som mye bedre på flere måter. Mange vil nok anbefale en mye dyrere løsning men resultatet blir det samme, uansett utgave så er brettene der. Det enkle er mange ganger like bra. Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 3.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2020 Høres lovende ut. Da har jeg et oppfølgingsspørsmål: På hjemmesiden til Nauticus kommer de med to anbefalinger til min båt. SX10512-90: Planstørrelse: 240 x 250 ST1290-80: Planstørrelse: 300 x 230 Hva bør man velge, kompositt eller stål? Hvor mye har arealet på platen å si for funksjonen til trimplanet? Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Guest Balder.. Svart 3.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2020 (redigert) Jeg er jo ingen ekspert på feltet, kan bare dele mine egne erfaringer. Har prøvd dette på alle mine båter, dette er båter fra 5,6m/1000kg til 7m/2400kg, har hatt veldig posetiv effekt på alle. Jeg ville på din båt gått for brett med så stort areal/mye løft som mulig pga båtstørrelse, kompositt brettene er sterkere enn man skulle tro. Ja du får båten raskere i plan, båten vil slå mindre/tar sjøen bedre da baugen presses ned av brett, den blir stødigere, å du vil sansynligvis få noe høyere fart, spesielt om det er litt lite motor. Jeg er sikker på att det blir en posetiv opplevelse :)) Min nåverende 21" er en helt annen båt med Smart Tab kontra uten. Nei, jeg selger ikke dette :) er bare veldig overbevist av det brettene presterer. Redigert 3.Februar.2020 av Balder.. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.