M/S AIOLOS Startet 7.Februar.2020 Del på Facebook Startet 7.Februar.2020 Jeg skal legge opp flere ledspotter i taket på lugar og lurer på om det finnes led som kan kobles sammen så jeg slipper en masse ledninger i taket. Sikkert noen som har et enkelt svar, selv har jeg fått det berømmelige teppet Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 7.Februar.2020 Del på Facebook Svart 7.Februar.2020 LED tar jo minimalt med strøm og gir derfor minimalt med spenningstap. Det går helt greit å koble flere etterhverandre på samme ledningskurs, men det heter ikke å koble det i serie, det er slik man gjorde med juletrebelysning og hele lenka slukket når 1 pære ble skrudd ut, det heter å koble i parallell. Man bruker altså begge lederne mot samme kontaktpunkter som nabolampa. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
M/S AIOLOS Svart 7.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2020 Takker for den Shore, juletrebelysningen er ikke lett å glemme for å si det sånn Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.Februar.2020 Del på Facebook Svart 7.Februar.2020 Dette mer parallell og serie er ikke greit. Legger du opp en serie, vil hver LED opptre som en motstand. Derfor er juletrelysene ikke 220 V, men har en spenning på 220/antall lys. Du må legge opp parallell. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.