Jump to content

Bavaria 29, veldig usikker på om jeg skal kjøpe nyere eller eldre

Mr_TJ

Recommended Posts

Da har jeg vært og sett på en 2011 bavaria 28 Sport med VP D4 260. Har også en 2006 29 Sport i kikkerten, med VP D6 310. Nå er jeg veldig usikker. Skal jeg kjøpe den eldre eller den nyere? Det skiller ca 150 000.

Det største ankepunktet mot den nyere er solputa bak. Den tar mye av plassen og "skyver" sittegruppa fremover i båten. Det blir også litt trangere "inngangsparti" bak. Samtidig gir den et stort lagringsrom, og muligheten til å ha sittegruppe og solseng samtidig.

Så blir spørsmålet, hvor stor forskjell er det på disse to skrogene og de ulike løsningene?

Hvor mye mer moderne er 2011 mod i forhold til 2006 mod?

Selger av 2011 fremhevet elektronisk gassjustering, at det er bedre enn den gamle med wire. Utseende messig er ikke interiøret så veldig forskjellig (andre farger og sånn, men ikke veldig ulikt).

Jeg tar i mot alle innspill. Det blir Bavaria 28/29/30, og vi må holde oss godt under 1 mill. Hvilken skal vi velge og hvorfor?

Hmmm vi var der kjøpte Bavaria 30 sport 2008 sent 2019 , hadde bestemt oss for 2006 29 sport men mistet den rett foran øynene ? men om nyere eller eldre i ditt tilfelle godt spørsmål om det er verdt 150.000 . Vi elsker løsningen vår med kombinert sol seng og sittegruppe isteden for kun solseng bak og kun sitte gruppe foran ?

Vi har en 2013 29 sport. 

Er ikke annet en kjempe fornøyd. 

Vi er nå bare 3 stk, 2 voksne og ett barn, men er nokk av plass. 

Solsengen var den jeg så på som ett minus, men er det jeg nesten er mest fornøyd med i dag. Helt genialt å ligge på med kaffekoppen på morgenen, eller med vinglass og kortspill med fruen på kvelden. 

Vi har også forlenget plattform og det er mest et must på de båtene. 

Har en vp d4 260, og den kan være litt svak med full ferie last, fulle tanker og gummijolle på plattformen, bruker litt tid på å få den i plan. 

Gassbluss i den moderne typen er også veldig bra, spesielt når en har oppe og nede..

Negative med båten for meg er at det skulle vært 5cm mer under taket nede, og køya i bauen litt lengre. 

Men så er jeg 195 også da. 

Jeg hadde en 2008 37 Sport tidligere (som jo er en helt annen båt), og tenkte da jeg hadde den at løsningene var akkurat litt for gamle, før utbedring. Den var ikke tilpasset ‘dagens ungdom’. De nyere båtene 2010/2011 opplevde jeg som mer moderne. 

Mange vil kanskje si det at barna bør ‘nyte sjøen’ og ikke ha nesa i mobilen, men jeg har likt å tilpasse båten også til dem (og til oss voksne som også omfavner forbrukerelektronikk). Det innebar USB-ladeuttak ‘over alt’ og skjermer tilgjengelig, Jeg innbiller meg at det er tenkt mere på dette i en nyere båt? Det er jo ikke en stor kostnad å gjøre noe med dette med eldre båter, men det er jo greit å ha tenkt over at det kanskje kommer. 

Våre beste minner fra båten er solsenga bak. Det er plassen som ble brukt mest. Herlig med komfortabel plass, tett på sjøen. Solsenga - og plass til stoler på badeplattformen gir båten stor bruksverdi.

Redigert av Kaptein Bang (see edit history)
Mr_TJ skrev for 9 timer siden:

Det ble den nyere utgaven, men jeg var usikker helt inn til mål.

Hadde en god samtale med en kar på Bavaria forrige helg. Det hjalp også.

Vekta på skåla ble et mer moderne design og det store stuverommet under solsenga.

- og så er det bare å vente på sommeren... Takk til dere som kom med innspill.

Gratulerer med flott båt ??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...