Guest Balder.. Startet 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 9.Februar.2020 (redigert) Jeg har helårs båtplass i en mindre privat havn med god molo som skjærmer godt for været, kan om ønskelig fint ha båten ute hele året. Ligger ytterst i Trheimsleia, plass til ca 20 båter, har ferskvann på brygga, tilgang til strøm uten ekstra kostnad, plass for å legge ut/ta inn båt, betaler 2500kr/år. Redigert 9.Februar.2020 av Balder.. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Skattøra Marina i Tromsø. 3,5 meter - 5200 i året. Inkluderer snørydding, vann, vakthold. Strøm kommer i tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Det er vesentlig forskjell på båtplass i marina og i en privat eller kommunal båtforening. Vi betaler ca 2000 i året for vår 3,5m plass på Asmaløy, Hvaler. Sesongen er imidlertid avgrenset til vår-sommer-høst, men med muligheter for å ligge ute på vinteren ved avtale. Strøm til lading og vann er inkludert. Båtløft og opplag er ikke mulig. På Spjærøy ligger Sand Marina. Der må man vel kanskje legge på en null sånn cirka. Det skal imidlertid legges til at fasilitetene ikke kan sammenlignes når det gjelder parkering osv. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ida Marie III Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Jeg betaler 3500,- for 11 meter lengde og 4.5 meter bredde... prisen er uavhengig om jeg står på land eller ligger på sjøen.. Betaler bare for løftet... EL er 1.20 kw... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Kjellg...når du skriver "3,5m" er det da bredde på båtplass ? Har aldri hatt annen båtplassen enn den jeg har, der er alle like, båtene i havna er fra 12"-27", samme pris for alle. Ikke det mest moderne men det betyr jo egentlig ikke noe bare båten ligger trygt. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 (redigert) Foreningsdrevet plass i Rygge, 3,5 meter lysåpning, med vann og strøm på brygga. 3500,- + 500,- i medlemsavgift. Setter den ut før påske, og tar den opp i november. Innskudd 28.000,- som man får igjen ved oppsigelse. Masse parkeringsplasser. Redigert 9.Februar.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Herøya motorbåtforening, Porsgrunn. 5m helårsplass i nytt og avlåst anlegg, strøm sommerstid inkludert, opplag på land eller vann og god parkering. 50.000 inskudd som returneres når/om plassen går videre til neste mann. 4150,- i året. ..og vi har ledige plasser ;) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Det var voksent innskudd, er det vanlig ? Ingen innskudd der jeg har båten. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 29 minutes ago, Balder.. said: Det var voksent innskudd, er det vanlig ? Da jeg flyttet hit fra Vrengensundet var det sånn omtrentlig der det lå i området. Men det var bare Sildeberget og her som hadde plasser for større båter. I Vrengensundet betalte jeg tett på 30k i året i ren leie og, og der var også en utrolig kronglete parkering + en masse hekksjø fra båttrafikken til Kiwi. Så, for meg iallefall, er det her både bra, og rasende billig. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Båtforening i Oslo I år har prisen økt til 9.050 for sommerplass. I fjor betalte jeg 6.650 for samme plassen For vinterhavn betalte jeg 5.900. Strøm kommer i tillegg Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Innskudd 90.000 og 5.500 i året for en 3-meters i Lillesand. Opparbeidet og driftes av kommunen og hva det faktisk koster dem! Vann og strøm er fritt. Kan brukes hele året. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
OddArild Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Jørpeland utenfor stavanger. 4.5m. 110.000,- for plassen ca Får noe igjen når den selges, tror den nedskrives 10% i året. 2-3000 i året i leige. Strøm kommer utenon. Båtforening I naboforeningen her koster en 3.5m 208.000,- om jeg husker rett. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Måtte sjekke årstallet for tråden, flere av dere har jaggu hyggelige priser. Egen pris? "Husker ikke". Mer enn de som startet tråden, mindre enn de som har båtplass nær Oslo ;-) Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 4m plass i Oslo betaler jeg 8 300kr for. Ingen innskudd. Opplag 16.000kr i kaldt lager utenfor Oslo. Men neste år blir det opplag ute med stativ og presenning til 5 - 6 000kr Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Leier båtplass i privat marina, Sotra, 3,5m senter senter utriggere, 6m lengde, ikke vann, ikke strøm, kr 6740,- i året, ingen innskudd. Meget fornøyd med det, da det er 548m å spasere fra huset mitt til båsen min. Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Båtplass på skjæløy slipp utenfor Fredrikstad 5 meter plass 12 meter utrigger betaler 17 500 for sommer halvåret og 7500 for vinteropplag på vann i boblehavn. samt ett innskudd på 50 tusen med 5 % nedskrivning i året. betaler også 2 kr kw for strøm. Lett tilgang og god parkering . Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Guest Balder.. Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Må si det er stive priser mange plasser, visste att jeg har rimelig havnplass men att det var slike priser som det leses om her var overraskende. Skjønner godt om enkelte ikke kommer seg inn på båtmarkedet når det må betales ett innskudd på båtplassen tilsvarende båtkjøpet :(( Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Har 5,5m bredde og 12m utriggere, i privatdrevet kommersiell havn i Stavanger-området. 360000kr for den båtplassen, da har jeg skjøte på plassen og kan selge den videre om jeg vil. I tillegg betaler jeg 15000kr i året i vedlikeholdsavgift, noe som også inkluderer vann. Strømmen koster 2,50 her nå, så det koster å holde varmen Grunnen til at jeg valgte nevnte båtplass er at båtforeningene i området har en makslengde på 40 fot (min båt er 44-45) og fordi jeg ønsket ha en fast plass der det ikke er fare for at jeg blir hevet vekk om en eier skulle ombestemme seg i forhold til utleie av plassen. Økonomisk sett er det idiotisk å ha en båt som ikke får plass i en båtforening, i området rundt her betaler folk en brøkdel av prisen. Men har man for stor båt til en slik prisgunstig plass så har man jo det, så da er det bare å forholde seg til dette. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 10.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2020 Betaler 6800 for helårsplass i låst marina, inkludert strøm i sommerhalvåret. Vestland fylke. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Mouche Svart 10.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2020 Balder.. skrev for 8 timer siden: Må si det er stive priser mange plasser, visste att jeg har rimelig havnplass men att det var slike priser som det leses om her var overraskende. Tror mange grovt undervurderer hva det faktisk koster å opparbeide og drifte slike båthavner/plasser og levetiden er begrenset. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
-morten- Svart 10.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2020 8 minutes ago, Mouche said: Tror mange grovt undervurderer hva det faktisk koster å opparbeide og drifte slike båthavner/plasser og levetiden er begrenset. Helt enig!! Vi har privat bryggeanlegg med plass til 15 båter. Vi er på en værhard plass og kan ikke ha båter på vinteren. i materiell per båtplass er det ca 50000. (Ørsta Stålbrygger) Vi har kontinuerlig vedlikehold på dugnadsbasis, av tauverk, bølgedemper, molo, veg til bryggeområdet. Strøm og vann til brygger og naust. I vinter var det flere store steiner på flere tonn som hadde rast ut bl. annet Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Ask Svart 10.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2020 Mouche skrev 37 minutter siden: Tror mange grovt undervurderer hva det faktisk koster å opparbeide og drifte slike båthavner/plasser og levetiden er begrenset. -morten- skrev 23 minutter siden: Helt enig!! Vi har privat bryggeanlegg med plass til 15 båter. Vi er på en værhard plass og kan ikke ha båter på vinteren. i materiell per båtplass er det ca 50000. (Ørsta Stålbrygger) Vi har kontinuerlig vedlikehold på dugnadsbasis, av tauverk, bølgedemper, molo, veg til bryggeområdet. Strøm og vann til brygger og naust. I vinter var det flere store steiner på flere tonn som hadde rast ut bl. annet Hei Dersom anlegget ligg på ein vêrhard plass, blir det sjølvsagt dyrt. Eg trur mange grovt overvurderer kor rimeleg eit bryggeanlegg kan vera, om det ligg i ei ok hamn. Eg har fira flytebrygger. Det er ikkje kvart år det er vedlikehaldskostnadar i det heile tatt. Folk talar ofte om "innskudd", men det synest som om mange overser at dette er eit usikra rentefritt lån. Ask Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 10.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2020 2 minutes ago, Ask said: overser at dette er eit usikra rentefritt lån. For min del er dette tjent inn på omlag 2 år, jeg anser risikoen for å være vel innafor. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 10.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2020 (redigert) Ask skrev 11 minutter siden: Folk talar ofte om "innskudd", men det synest som om mange overser at dette er eit usikra rentefritt lån. Kjært barn har mange navn (innskudd), men siden debitor er kommunen så er jeg ikke så veldig bekymret for sikkerheten. Enig med deg i at det sikkert ikke er behov for vedlikehold hvert år, men slike anlegg har en begrenset levetid og må da avskrives. Litt som med f.eks en bil Redigert 10.Februar.2020 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Guest Balder.. Svart 10.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2020 Hva er poenget med 100000kr i innskudd når de tilbakebetales etter endt leieforhold ?? det er jo penger som ikke kan brukes av utleier, er det renteintektene ? Det vil jo utelukke muligheten for båtplass for mange med slike summer, skjønner att dette ikke er ett problem for mange med slike beløp er mye penger fir de fleste. Skjønner att ett innskudd antagelig skal sikre reprasjoner om leietaker skulle påføre båtplass skade men regner med det er forsikringer på slike brygge anlegg. Det er vel noe i denne materien mitt innlandshode ikke skjønner Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.