Jump to content

Elektromotor går feil vei. Hvordan endre rotasjonen?

pero

Recommended Posts

Komodo skrev 9 minutter siden:

Godt tips det. Til TS; Google "taperlock" så får du den opp.

Har ikke sjekket "taperlok". Det jeg beskrev er en er veldig vanlig i min bransje.

Googlet taperlock og dette er det jeg beskrev :)

Brammer.no er der vi shopper dette i jobben, men antar at de fleste seriøse maskin/el motor forhandlere har dette.

Redigert av 880 (see edit history)

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Prøver meg på en delvis løsning basert på linken jeg la ut tidligere. Jeg har kalt terminalene jeg ikke ser bokstavene på U-V-W, man får sette inn eventuell rettelse. Jeg forstår ikke hvorfor terminalen X kun har 1 ledning. Som det står i linken er dette antagelig en dual voltage motor, koblingen er for 220 volt. Koblingen for 110 volt står i linken, kan være nyttig for å forstå ledningsføringen. Terminalene på skissen merket ? må man nok måle seg frem til.

Lagt til: Man bør ikke koble til 220 volt uten å være sikker. Det kan være nyttig å måle mellom ledningene for å finne kretsene. Run 1 og 2 bør hver for seg være like i motstand, startkretsen har antagelig mer enn dobbelt verdi. Da har man funnet viklingene og 6 av ledningene. Med alle forbehold.

http://ijyam.blogspot.com/2011/07/internal-wiring-configuration-for-dual.html

Dual Volt Dual Rotate 220 Volts Forward Capacitor Motor.jpg

Dual Volt Dual Rotate 220 Volts Reverse Capacitor Motor b.jpg

20200211_105300.jpg

Redigert av Shore (see edit history)

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...