Jump to content

Ankerrulle til ankervinsj - gjennomføring gjennom badeplattform


Båt-Morten

Recommended Posts

Jeg tenkte å montere en ankervinsj bak med gjennomføring gjennom badeplattformen på Antares 8 som jeg har. Jeg ønsker at anker skal være mest mulig skjult og ikke i vegen. Heller ikke ankerrullen skal stikke opp over badeplattformen. Fant et bilde av slik jeg ønsker det. Men hva heter ankerrullen på bildet og hvor får man kjøpt en slik? Noen som har erfaring med slik montering?

16607875-9D34-4DAD-96CE-93EB3B0E9D53.png

F4ED0952-FD13-4FFD-940B-7EE46AA2C45E.png

Link to post
Share on other sites

Fant en slik ankerrulle noe rimeligere på båtbua: https://www.batbua.no/produkt/ankerrulle-2/

Noen som har erfaring med denne type ankerrulle?

Det blir stående opp en «ståldel» opp over plattforma. Jeg hadde helst hatt lyst at ikke noe annet en blytauet kom opp av plattformen når anker er nede som vist på første bildet mitt.

 

Nedenfor et annet bilde jeg fant.

2C2B41AC-7E94-4B25-A176-6DC267000361.png

Redigert av Båt-Morten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gew77 skrev for 10 timer siden:

Kjøpte denne på Seatronic, monterte i fjor sommer på ny badeplattform 

 

 

Screenshot_20200209-223809.jpg

Er det beslaget som heter "Vippebeslag for Bruce anker" hos Seatronic? Hvordan fungerer beslaget, det er ei vippe/vugge der som beveger seg når ankeret kommer opp..? 

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 3 år senere...
  • 8 måneder senere...
Gew77 skrev On 9.2.2020 at 22.39:

Kjøpte denne på Seatronic, monterte i fjor sommer på ny badeplattform 

 

 

Screenshot_20200209-223809.jpg


Har du sandwich plattform med ein kjerne? Kordan fekk du det i sofall tett på undersida? Eg skal montere ein av samme type, men er bekymra for lekkasje inn i plattform fra undersida, fordi den ikke har noko beslag som presser i mot fra undersida… 🤔

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...