Jump to content

Musling 16 open?

Musling16

Recommended Posts

Hej, 

Söker information om vad den här båten kan vara för något? 

Https://www.blocket.se/vi/89347098.htm

Enligt ägaren är båten ca 5 meter lång vilket tyder på att det är en wesling 16 open men det står Musling på sidan. Kan det vara så att den såldes som Musling i Sverige? 

Eller är detta en av dom oäkta båtarna jag läst om? 

Hoppas ni kan hjälpa mig!

/Marcus 

10 hours ago, tkb said:

Jeg vet at Wesling navnet ble brukt på 430( musling) av Westermoen for å fremme deres kvalitet. At Musling ble brukt på 16 foteren kan jeg ikke huske, men du har jo beviset?

Et tips er å søke opp Team Linge design på Facebook, der er det ekspertise.

Tack, ska gå med i gruppen och fråga där.

Ska åka och titta på båten på onsdag och om den har tunneln kvar och är i bra skick så har jag nog hittat rätt!

7 hours ago, Komodo said:

@schnauzer her på forumet har hatt en slik Muslig 16. Det ble visst solgt noen av de. Hva som skiller den fra en åpen Wesling vet jeg ikke. 

Då vet jag att modellen har existerat :) Bifogar en bild på insidan, ser ut som att nån har modifierat den lite själv annars väldigt lik dom få bilderna jag hittat på Wesling 16. 

c4defa8f-4b47-11ea-9b42-a1a307ade036.jpeg

Komodo skrev for 10 timer siden:

Hva som skiller den fra en åpen Wesling vet jeg ikke. 

Ikke stort mer enn navnet mistenker jeg , og hvovidt den ble forhandlet av Linge selv eller fra Westermoen. 

Har en Muslingbrosjyre fra ca 1988 hvor 490 åpen er med. 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Kun navnet som var forskjellen. Som Komodo skrev så hadde jeg en Musling 16  i fra 1985 til 1991.

Båten jeg hadde var en 1985 modell og jeg hadde en Evinrude 55hk i fra 1979.

Båten var 485 lang og veide 300 kg alene og tror max motor var satt til 50 hk (selv om mange hadde 90 hk på disse ).

Vanntunnelen var på 180 liter.

Var veldig fornøyd med båten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...