Jump to content

Simrad CA44 og radar Simrad DX60


ranaplast

Recommended Posts

Jeg har en Simrad CA40 kartplotter i min båt og nå ønsker jeg å kople en radar til denne. Har nå funnet en brukt Simrad DX60 (inkl kabler) som er tilsalgs og nå har jeg noen spørsmål rundt dette. 

1. Hva trenger jeg i tillegg til selve radaren?

2. Båten min er en Viksund 750; vil en såpass stor radar passe rent estetisk på båten eller er dette overkill?

3. Er det andre radarer som er kompatible med min modell av plotter. 

Redigert av ranaplast (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hee er svaret fra Rolf i Simrad:

DX60 kobles rett i plotter, men med ekstern power (RS4050) så radar + kabel + power er minstekrav. For å kunne kjøre nord opp trenger du kompass.
60 cm radar på 7,5 m båt blir litt «overkill», men det er jo øyet som ser... 
RB714/715A kan også brukes.

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Jeg fikk tak i en radardome Simrad dx45, Men jeg får ikke kontakt mellom denne om min CA44 plotter. Oppdaget at i menyoppsett for radar på plotteren står det opplistet type radarer som kan koples til, deriblandt RB714a/715a, men ikke dx45. Men det er et valg som heter "auto-detect" men dessverre får jeg ikke kontakt mellom plotter og radar med noen av valgene. Vet noen om dette kan bety at dx45 ikke kan benyttes til min plotter? Eller er det feil et annet sted (software, koplinger etc)...

Takknemlig for alle svar. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...