Poolboy Startet 11.Februar.2020 Del på Facebook Startet 11.Februar.2020 Hei håper å kunne slippe å sveive i gang min Marna M2 (1959 modell)snart, er det mulig å montere en dynastarter? Har en Marna M2 diesel. Dersom dette er mulig, hvilken dynastarter passer? Hvordan blir det da med kompresjon? Får jeg nøkkel start? Håper på noen gode råd her? Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 12.Februar.2020 Del på Facebook Svart 12.Februar.2020 Dynastarter kan monteres på de fleste Marna motorer,som jeg sa i den andre tråden du har om samme spørsmål trenger du kilespor på svinghjulet for kilereim.Dynastarteren påvirker ikke kompresjonen på motoren.starter med nøkkel hvis du kjøper hele settet med vippe og nøkkel .på din motor monteres dynastarteren på høyre side sett fra svinghjul siden .det eneste du må passe på er fartsretningen på starteren.send en PM med bilde av fronten av motoren så kan jeg hjelpe deg videre Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 12.Februar.2020 Del på Facebook Svart 12.Februar.2020 Når du kommer så langt at du trenger ett batteri så husk att dynastartere skal bare ha max 60AH batteri. Det er ikke forskjellige typer dynastart men en type så alle passer. Så det lå en brukt på Finn her om dagen men syntes den så sliten ut i forhold til hva man ønsket å få for den. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 12.Februar.2020 Del på Facebook Svart 12.Februar.2020 Det er forskjell på høyre og venstre gående dynastarter du må ha en som går riktige veien ,det vanligste er med klokka.Dynastart er en gammeldags likstrømsmotor med børster .Tittet på finn helt enig ikke vært prisen når en ny koster på nett 3995 komplett med alt Sitér dette innlegget Link to post
Poolboy Svart 16.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2020 (redigert) Dette sitter på Motoren nå, det er en dynamo?? @mawilu Redigert 16.Februar.2020 av Poolboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 16.Februar.2020 Del på Facebook Svart 16.Februar.2020 Poolboy skrev 51 minutter siden: Dette sitter på Motoren nå, det er en dynamo?? @mawilu Nei,det er en dynastart. Da er det bare å finne ut hvordan den virker eller finne ut hvorfor den ikke virker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.