Nerdy Startet 13.Februar.2020 Del på Facebook Startet 13.Februar.2020 Hei, skal prøve meg på krepsefiske etterhvert. Er helt amatør på dette, kun litt erfaring med hummer og krabbeteiner. Har 11 tegner jeg tenkte å bruke i en lenke. Tenker å fiske på ca 60-80m dyp. Har dere trua på denne lenken her? Noen endringer som er nødvendige setter jeg veldig pris på tilbakemeldinger. Veldig usikker på endene av bruket, om vektene/kjettingen burde kobles i en liten 1-2 metring eller bare rett i hovedlina før tauet til blåsene....? Fisker forøvrig med en Øyen 530 med Northlift LH200 teinehaler. Litt spent på om det blir for tungt da jeg syns ikke den var overraskende kvikk med 1 hummerteine... Hva tror sjefene? Håper på tilbakemeldinger ! Sitér dette innlegget Link to post
Bruflaat Svart 13.Februar.2020 Del på Facebook Svart 13.Februar.2020 Avhengig av bunn og område ville jeg nok muligens byttet ut 120m synketau som du har på bunnen med flyt. Ville nok også hatt litt mer enn 10m mellom teinene da det er ikke sikkert LH200 klarer å løfte 7-8 teiner samtidig hvis det kan være mye strøm i området osv. Ville også hatt litt lenger avstand mellom lodd og første/siste teine. Er det mye strøm i området må du huske stor nok blåse og. Pass også på at du ikke setter i et trålområde. Vinterfisket om dagen så da tråler man gjerne på 70-90m. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 13.Februar.2020 Del på Facebook Svart 13.Februar.2020 Eg har lh200 teinehaler, og har brukt denne på kreps. 7.5kg biltema mudder anker i hver ende, 15meter mellom teinene og 7 teiner. Dette går akuratt om været er dårlig. Eg har omtrent 150 tau opp, og 110 meter i bunn. Eget batteri med kabler som er har minst det dobbelte av anbefalt tverrsnitt for den lengden eg har på kablene. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 13.Februar.2020 Del på Facebook Svart 13.Februar.2020 Må ha flytetau på lenka ja og gjerne på de første 30-50 metrene på ilen. Har 10 favn mellom teinene jeg. Og gjerne litt lengre mellom lodd og første teine ja. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.