Jump to content

Godt tilbud på Spinlock redningsvest

Barbaria

Recommended Posts

Phoebe skrev for 2 timer siden:

@ShoreEr det produksjonsdatoen på selve vesten eller er det utløpsdatoen på rearmingskit'et?

Det er produksjonsdatoen som er 10/17. Utløseren skal "Replace by 06-2021". Vet ikke hvordan de to datoene stemmer overens. 

Barbaria skrev 22 minutter siden:

Fikk min i dag og her er det langt over tiden. Den er fremdeles grønn så den virker nok.

Hva står det på produksjonsdato på vestens høyre side?

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Guest Avmønstret#
Popeye70 skrev 17 minutter siden:

Min patron er holdbar til september 2020, men det er uansett alt for kort holdbarhetstid. De har i tillegg klart å sende meg feil størrelse, så nå blir det å klage, returnere og så får jeg vel pengene tilbake. De har jo ikke noen nye vester å levere ut.

Du har krav på erstatningsprodukt eller mellomlegg til å kjøpe like vester ett annet sted. Jeg har fått tilbud fra XXL om å gi en link til en annen vest så skal de se om de kan gi rabatt.... 

Ubehag, ubehag...:nonod: Jeg prøver meg på en runde med hardt mot hardt og har svart følgende: 

-----------------

Hei.

Varen jeg kjøpte og betalte skal leveres uten forsinkelse. Det er ikke gjort. 

Erstatningsvare er det som gjelder. Dette er en offshorevest med spryhood over ansiktet, lys og feste for sikkerhetsline. Jeg kjøpte de fordi de er offshorevester som er godkjent for offshoreseilaser. 

Dere har pr. nå to ulike offshorevester i utvalget. Det er gode erstatningsprodukter. Alternativt betaler dere tilbake kjøpspris og erstatter mellomlegget det vil koste å kjøpe identiske vester ett annet sted. 

Dette er rimelige krav og helt i henhold til Forbrukerkjøpsloven, som dere, som profesjonell part, burde forholde dere til helt fra starten av i stedet for å prøve å få kunden over på en avtale som er dårligere enn loven tilsier. 

Vi er tjent med å løse saken enkelt og kjapt. 

Ser frem til motta en løsning ihht til det som er beskrevet. 

MVH
-------------------

25 minutes ago, Geir Kåre S said:

Du har krav på erstatningsprodukt eller mellomlegg til å kjøpe like vester ett annet sted. Jeg har fått tilbud fra XXL om å gi en link til en annen vest så skal de se om de kan gi rabatt.... 

Ubehag, ubehag...:nonod: Jeg prøver meg på en runde med hardt mot hardt og har svart følgende: 

-----------------

Hei.

Varen jeg kjøpte og betalte skal leveres uten forsinkelse. Det er ikke gjort. 

Erstatningsvare er det som gjelder. Dette er en offshorevest med spryhood over ansiktet, lys og feste for sikkerhetsline. Jeg kjøpte de fordi de er offshorevester som er godkjent for offshoreseilaser. 

Dere har pr. nå to ulike offshorevester i utvalget. Det er gode erstatningsprodukter. Alternativt betaler dere tilbake kjøpspris og erstatter mellomlegget det vil koste å kjøpe identiske vester ett annet sted. 

Dette er rimelige krav og helt i henhold til Forbrukerkjøpsloven, som dere, som profesjonell part, burde forholde dere til helt fra starten av i stedet for å prøve å få kunden over på en avtale som er dårligere enn loven tilsier. 

Vi er tjent med å løse saken enkelt og kjapt. 

Ser frem til motta en løsning ihht til det som er beskrevet. 

MVH
-------------------

hvordan i alle dager klarer du å få svar så fort? Jeg bestilte 14. februar, har siden purret to ganger på kundeservice og enda ikke mottatt noen som helst respons. Herlig kundeopplevelse :thumbsup:

Worry II skrev 7 minutter siden:

Jeg er 176cm og 82kg. Str 1 er mer enn stor nok for meg

Jeg er 178 og 90 kg, ser ut som str 2 som jeg bestilte er helt greit. Måtte ut en del på reguleringen på stroppene, men siden kona er grei og hjelper meg å minimere litt på min atletiske figur, så tror denne skal duge bra. :wink:

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

6 minutes ago, Worry II said:

Jo men selve vesten er vel den samme. Det er bare lengden på stroppene som varierer. Mine Spinlock Lite 170n har samme størrelse.

Så vesten er den samme? Det forklarer jo saken. Da kan jeg beholde 1'eren, etter å ha kranglet og kverulert litt med XXL om utløpsdatoen. Tenkte å se om jeg klarer å få de til å spandere et vedlikeholdskit... ;-)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Guest Avmønstret#
Sondreland skrev 28 minutter siden:

hvordan i alle dager klarer du å få svar så fort? Jeg bestilte 14. februar, har siden purret to ganger på kundeservice og enda ikke mottatt noen som helst respons. Herlig kundeopplevelse :thumbsup:

:-) Jeg la inn purring via e-post, og så kontaktskjema på nettsiden deres. De svarte i går og er nå i dialog så det er da en kundebehandler på saken. 

Syns mer synd på kundebehandler enn meg selv kjenner jeg :giggle: Stakkars henne som blir pisket til å prøve å få kundene med på en avtale dårligere enn lovverket. Må være en kjip jobb rett og slett. 

1 minute ago, Shore said:

Det står at du får 5 års garanti hvis du registrerer kjøpet.

Det er en god ting med lang garanti, men det er ikke fullt så bra at flere har fått vester hvor utløsermekanismen har gått ut på dato eller nærmer seg utløpsdato. Da hjelper det ikke med 5 års garanti.

Jeg sjekket CO2-patronen i min vest, og den ble produsert tidlig i 2016, så min vest er snart 4 år gammel. Selve utløsermekanismen har 7 mnd igjen. Klagebrev til XXL skrives "as we speak"... ;-)

Popeye70 skrev for 3 timer siden:

Det er en god ting med lang garanti, men det er ikke fullt så bra at flere har fått vester hvor utløsermekanismen har gått ut på dato eller nærmer seg utløpsdato. Da hjelper det ikke med 5 års garanti.

Jeg sjekket CO2-patronen i min vest, og den ble produsert tidlig i 2016, så min vest er snart 4 år gammel. Selve utløsermekanismen har 7 mnd igjen. Klagebrev til XXL skrives "as we speak"... ;-)

Neida, jeg er helt enig. Kommentaren var ment til Eureka, som skrev at garantien ble økt med 1 år hvis du registrerte kjøpet. Uansett vanskelig å finne ut om garantien er verdt papiret den er skrevet på, de færreste har vel en vest som utløses og som dermed får oppleve å teste kvaliteten.

4 hours ago, Worry II said:

Jo men selve vesten er vel den samme. Det er bare lengden på stroppene som varierer. Mine Spinlock Lite 170n har samme størrelse.

Sjekket opp størrelse, og på 5D er det forskjell på størrelsene:

558BAB5F-5D2A-4952-BEBF-80CFA9F95A80.jpeg.1c5cc0d9495de2a26effaa99e2bebb53.jpeg

Det er relativt stort overlapp, så for endel går det sikkert greit å bytte mellom to størrelser.

Popeye70 skrev for 8 timer siden:

Sjekket opp størrelse, og på 5D er det forskjell på størrelsene:

558BAB5F-5D2A-4952-BEBF-80CFA9F95A80.jpeg.1c5cc0d9495de2a26effaa99e2bebb53.jpeg

Det er relativt stort overlapp, så for endel går det sikkert greit å bytte mellom to størrelser.

Jaja, min 1'er sitter helt perfekt på mitt normale legeme :-) 

Har mailet kundeservice nå, med spørsmål om de kan ettersende et DW-RAK/E170, så legger jeg ut resultatet her.

Redigert av Worry II (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...