Popeye70 Svart 3.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2020 (redigert) Jeg mistenker at «dumpingen» av XXL sin beholdning av Deckvest 5D har kostet dem endel i både kundeservice og levering av erstatningsvarer. Jeg sjekket forøvrig med Spinlock om hva de mente om at XXL solgte vester som hadde deler som i noen tilfeller hadde gått ut, mens andre hadde deler som snart gikk ut, og fikk dette generelle svaret: «Thank you for your email and details of your lifejackets. Spinlock are a manufacturer and we make every lifejacket to order here in the UK. We then sell the lifejackets in wholesale quantity to a single wholesaler in each country and this wholesaler then sells to shops and trade in their country. When we make a lifejacket we ship it with the longest possible expiry on all parts, but the clock starts ticking the moment it leaves Spinlock. It is then the wholesaler and retailer responsibility to rotate and sell this product so that the consumer ends up with as long as possible on all dated parts. We would expect the lifejackets in store to have an expiry of around 2.5 years on the dated components. I would suggest either returning the lifejacket to the retailer explaining you unhappiness at the dated parts as it their responsibility to manage this. Alternatively as a gesture we could send replacement parts, but you would need to fit these yourself. Kind regards XYZ XYZ | Sales & Marketing Manager Spinlock Ltd » (jeg har anonymisert vedkommende som svarer, uvisst av hvilken grunn - tenkte vel bare at vedkommende sitt navn er uvesentlig) Redigert 3.Mars.2020 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Ove T Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Phoebe skrev On 1.3.2020 at 17.26: Jeg har to Spinlock D5 fra før, og begge disse har sikring med O-ring samt metallmutteren. Det hadde også den jeg fikk fra XXL sist fredag. Hej Man kunde hoppas på att alla Spinnlockvästar i framtiden såg ut på detta sätt. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Popeye70 skrev for 15 timer siden: We would expect the lifejackets in store to have an expiry of around 2.5 years on the dated components. I would suggest either returning the lifejacket to the retailer explaining you unhappiness at the dated parts as it their responsibility to manage this. Alternatively as a gesture we could send replacement parts, but you would need to fit these yourself. Kind regards XYZ XYZ | Sales & Marketing Manager Spinlock Ltd » (jeg har anonymisert vedkommende som svarer, uvisst av hvilken grunn - tenkte vel bare at vedkommende sitt navn er uvesentlig) Her har vi en produsent som går langt lengre enn hva jeg mener å anse å være deres ansvar eller problem, i motsetning til XXL som har prøvd å vri seg unna sitt lovpålagte ansvar. Merkelig at noen omtaler XXL i positive vendinger her! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Worry II Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Mouche skrev 28 minutter siden: .. Merkelig at noen omtaler XXL i positive vendinger her! Jeg kjøper en vest, mottar den, oppdager utgått dato, sender mail til kundeservice, de svarer at de ettersender ny Patron, utløser og pylon light. Positiv som bare det jeg. handler billige joggesko og jakker derfa om dagen også. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Worry II skrev 37 minutter siden: Jeg kjøper en vest, mottar den, oppdager utgått dato, sender mail til kundeservice, de svarer at de ettersender ny Patron, utløser og pylon light. Positiv som bare det jeg. handler billige joggesko og jakker derfa om dagen også. Nå er det vel ikke alle som har fått den behandlingen etter hva jeg har lest her? Flott at du har fått hva du jo faktisk har krav på, men synd at XXL har så dårlig kvalitetskontroll at de sender ut produkter som har gått ut på dato etter mitt syn. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
xGoRD Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 (redigert) Når de får ris for det de har gjort galt så må de vel få ros for det de har gjort bra? I mitt tilfelle har de dekket et kjøp på 4 stk. 6D vester fra seatronics. Redigert 4.Mars.2020 av xGoRD (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Fikk to Vito Hammar, vester for 7998,-... for 1000,-. Må være århundrets dyreste salg for XXL. ------- Men ja, skryt for å, til slutt, rydde opp selv om det kostet dem dyrt. Ikke skryt for å aktivt prøve å få kunder med på dårligere løsninger enn de har rett på. Det syns jeg i grunnen lite tillitvekkende fra en så stor aktør. Er nesten i tvil om det gode i denne saken jevner ut det dårlige.... hva med de som gikk med på rabatt på en annen vest, eller tok til takke med en vest til 1600,- kroner? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 (redigert) Geir Kåre S skrev 23 minutter siden: hva med de som gikk med på rabatt på en annen vest, eller tok til takke med en vest til 1600,- kroner? Ja, hva med de? For meg virker de som de var fornøyde skal man tro det som de har skrevet. Kanskje også den billigere vesten var bedre for deres bruk eller var innholdet du ville formidle at du var flinkest og sterkest i forhandlingene ? Jeg fikk med deg at du kjøpte vesten fordi den oppfylte endel spesifikke krav du hadde til bruksområde mens andre kan ha ett annet bruksmønster slik at denne vesten de først fikk tilbud om var ett full godt alternativ. Redigert 4.Mars.2020 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 (redigert) pipe skrev 1 time siden: Ja, hva med de? For meg virker de som de var fornøyde skal man tro det som de har skrevet. Sitat Jeg fikk med deg at du kjøpte vesten fordi den oppfylte endel spesifikke krav du hadde til bruksområde mens andre kan ha ett annet bruksmønster slik at denne vesten de først fikk tilbud om var ett full godt alternativ. Helt klart, gode poeng det. Redigert 4.Mars.2020 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Geir Kåre S skrev Just now: For faen da, kan du ikke bare droppe sånt tull? jo,det er tatt tilbake og fjernet nå. Sitér dette innlegget Link to post
89rrc Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Veit heller ikkje heilt ka eg skal sei om XXL - -bestilte opprinneleg 3 stk. -Fekk beskjed om at dei kunne levere 1 av desse (når det fortsatt var annonsert vare 24t igjen etter min bestilling) - fekk forslag om erstatning av lavere kvalitet ( XXL prøve seg) - godtok at 1 vest vart bytta over til deckest Cento ( positivt - men det er ein billegare vest og ergo ein mulighet eg forvent dei burde gripe med begge hender) - leste litt her og googla litt, og krevde dekningskjøp for den siste vesten (XXL ville først sjå kvittering, men godtok så å betale ut ift "gjengs" pris) Fasit er at eg har fått ein Deckvest 5D, ein Deckvest cent for kr 1000 og itilleg får kr 2399 betalt. Eller sagt annleis: to gratis kvalitetstvester og attpåtil 1400 kr på kjøpet. Det må ein jo være udelt fornøyd med. Men eg hadde sikkert vore fornøyd med den opprinnelege dealen også - 3 vester til 1500 kr. Og mange færre mailer til Fredrik. Syns XXL roter det til for seg sjølv. Og rettene ein svært god kjøpslov gi oss må vi minne dei på. Iallfall var mine vester med utløpsdato i slutten av 2021.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 pipe skrev 40 minutter siden: jo,det er tatt tilbake og fjernet nå. Og jeg har redigert sitat og "mitt" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.