Roycen Startet 16.Februar.2020 Del på Facebook Startet 16.Februar.2020 Hei Er det noen som har vært borti problemer med quicksilver 605 med ladeproblemer? Var på tur i går, og etter vi hadde kommet et stykke så gikk alarm for lav batterispenning. Da var den på 11V og vi sørget for å skru av alt som brukte strøm og satt turen hjemover. Mens vi kjørte gikk batterispenninga laver og lavere og nede på 8V begynte motoren å fjuske og vi måtte sette kursen for nærmeste brygge i ca 1-2 knop. Når vi var i land var det 6.7V igjen.. Har tatt ut batteriet for lading idag, men det kan virke som dynamoen ikke virker... Noen som vet plassering av den og evt har hatt samme problem før? Det er en nyere båt 2017 modell med Mercury 150hp På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 16.Februar.2020 Del på Facebook Svart 16.Februar.2020 Siden dette er en såpass ny båt som er under garanti, ville jeg bare kontaktet forhandler før jeg begynner å "skru" på noe selv. En 2017 mod har jo enda garanti frem til 2022. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Februar.2020 Del på Facebook Svart 16.Februar.2020 Men hvis problemet er batteriet så er det nok hverken dekket av garanti lenger eller mulighet for å reklamere. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
LM 605 Svart 16.Februar.2020 Del på Facebook Svart 16.Februar.2020 (redigert) Hvis dette er en båt kjøpt ny i 2017/2018, så skal jo batteriet holde lenger enn dette. Tviler på at en seriøs forhandler stiller seg vanskelig her, hvis batteriet event. må byttes. Er jo tross alt ikke all verdens kostnader. Redigert 16.Februar.2020 av LM 605 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Februar.2020 Del på Facebook Svart 16.Februar.2020 Batteri/er anses som forbruksmateriell og er ikke dekket av reklamasjonsrett i inntil fem år. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sørlandet2 Svart 16.Februar.2020 Del på Facebook Svart 16.Februar.2020 Står hovedstrøm-bryteren i rett posisjon? Ellers sjekk for løse ledninger, på batteri og motor. Sjekk også sikringer. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 16.Februar.2020 Del på Facebook Svart 16.Februar.2020 siden motoren begynte og fuske litt og så er jeg sikker på det er dynamoen som er gåen. start motoren og mål dynamoen med et multimeter. og siden det er garanti på båten så ville jeg lever båten ditt den ble kjøpt. men er rimelig sikker på det er problem med dynamo. mange motorer i dag klarer ikke og gå skikkelig uten at dynamon fungerer som den skal. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.