Jump to content

Utgifter ved å eie princess 45

Atli

Recommended Posts

Takker så mye for svar?

Synes som sagt P50 mkI og mkII er flotte og romslige båter. Gir mye komfort og hygge ombord uten at jeg nødvendigvis har behov for å flytte hele stasen "kysten rundt" årlig. Samtidig er det slik at vi trafikkerer en del åpne havstrekk gjennom året og da blir det lett at man tenker f... det hadde vært greit med to motorer. Og skal man først ha to motorer så vil jeg ha så stor båt at service og vedlikehold kan skje uten altfor mye akrobatikk/demontering og da er man vel fort oppe i 45-50 fot?

Men da må det samtidig være slik at maskinene overlever et liv i loffe-tempo uten at man må pushe 90% belastning til stadighet.

Vi får se hva fremtiden bringer....er jo også mye annet fint å få kjøpt for 3-5mill ?

Tror det reelle bilde er litt undervurdert i denne tråden. Har selv hatt en Fairline på snaue 40 fot i 12 år, og kan inkludere kjøp, nødvendig vedlikehold, «nødvendig» vedlikehold og salg i mine erfaringer. Ved å ligge på billig båtplass (under 3000), så tror jeg mitt tall ligger på mellom 130 og 150 tusen pr år. Inkludert verditap ved salg.

Viktig å ta med seg at det man tror er nice to have på en måte blir need to have med en stor båt. Og havner du i et aktivt miljø av storbåteiere så er det mye vedlikehold / oppgraderinger som man med liten båt ikke visste at eksisterte som nå plutselig er helt nødvendig. Så ønsker man jo ting så sterkt at det også blir «nødvendig».

Husk 1700 kroners regelen: man er enige om at når en kone spør i vennekretsen hva en dings koster, så er alle enige om at det alltid skal svares 1700kr. Det betyr at konas blodtrykk holdes nede, og du kan investere i ny radar, skjerm, thruster, batterier eller hva det nå kan være, og når kona spør kameraten din hva dette egentlig koster, så er svaret 1700 kr.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...