Bernt Startet 21.Februar.2020 Del på Facebook Startet 21.Februar.2020 Har en saga 29 fra 2001 med Vetus baugpropeller , hvordan etter fyller man olje i huset på den ? Det er ingen skruer el på huset . Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 22.Februar.2020 Del på Facebook Svart 22.Februar.2020 Usikker på hvilken modell du har. Jeg har en Vetus, den har ikke oljepåfylling. Den er ferdigsmurt for dens levetid. Sjekk din manual, finnes å lett tilgjengelig på nett, for vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord880AC Svart 23.Mars.2020 Del på Facebook Svart 23.Mars.2020 (redigert) Har også en Vetus baugpropell på min Fjord 880. Den har en liten olje beholder som ser ut som en bremseveske beholder på eldre biler. Jeg kjøpte nettopp båten og er nå i gang med å kartlegge hva,hvor og hvordan av alle systemene ombord. Olje beholderen til baugpropellen er tom og vet ikke hva type olje som skal på. Forrige eier visste heller ikke. Redigert 23.Mars.2020 av Frodee (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 24.Mars.2020 Del på Facebook Svart 24.Mars.2020 Oljen i "bremseveskesylinderen" er for å lage et overtrykk for å hindre vannintregning. Jeg har fått oppgitt at olje Outboard EP90 skal brukes. Forbehold om at det er riktig. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Fjord880AC Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Frivakten skrev for 11 timer siden: Jeg har fått oppgitt at olje Outboard EP90 skal brukes. Forbehold om at det er riktig. Takk for info. Hvis dette er for å hindre vann inn høres det riktig ut å bruke en type girolje. Skal prøve å bekrefte dette gjennom Vetus. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord880AC Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Korrespondanse med Vetus om dette emnet: Hi. I have an older Vetus bowthruster on my newly aquired boat. There is a small canister, of the auto brakefluid reservoir type, attached to a bulkhead, with a small diameter hose going to the thruster. I wonder what kind of oil goes in this canister, and the purpose? The thruster is 12V. Regards Frode Garborg (Norway) . Hi Frode This is for lubricating the lower tail of the thruster (gear) - it does not use a lot of oil but during use a small part will leak from the gear - and then replaced with gear oil from canister. Please find our recommendation here https://vetusonline.no/norwegian/vetus-transmissionsolie.-1-l-vtf1.html VETUS Transmission Oil er beregnet til gearbokse, der kræver en Automatic Transmission Fluid ( ATF ) Dexron IID kvalitet samt til alle ældre gearbokse med ATF Suffix A forskrift. Olien indeholder tilsætningsstoffer, der beskytter gearboksenes indvendige metaldele imod slitage og korrosion, også ved høje driftstemperaturer. VETUS Transmission Oil opfylder kravene til: Dexron IID ZF TE-ML-03D/04D/11A/14A/17C GM Dexron IID Your VetusOnline.com Team, Best Regards Christian Fogh Glass VetusOnline.com ApS Rugaardsvej 5 8680 Ry Denmark Tel. 0045 2594 2594 Support mail: support@vetusonline.com Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.