Noen Lunde Startet 23.Februar.2020 Del på Facebook Startet 23.Februar.2020 (redigert) Hei, nåken som veit ka type olje som ska på dieselpumpen, og ka som kan vere årsak til ujevn gange på tomgang...? Redigert 23.Februar.2020 av Noen Lunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 24.Februar.2020 Del på Facebook Svart 24.Februar.2020 Hmm, skal det være egen olje på dieselpumpa på denne motoren? Jeg har en 4JH-dte som går litt opp og ned på tomgang. Der er det snakk om en ledning som skal være festet på ei "bakplate" mot girkassa. Har ikke sett på dette enda, men er vist snakk om en jording eller noe, derfor litt vagt svar. Men min går opp/ned +/- 50 omdreininger sånn ca.. Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 24.Februar.2020 Del på Facebook Svart 24.Februar.2020 Hei, Jeg har erfaring med at ujevn gange på tomgang skyldtes defekte dysespisser på dieselinjektorene. Så vidt jeg kan skjønne på manualen til motoren du nevner så skal dysene justeres/sjekkes ved 500 driftstimer. Her er link til de erfaringene jeg gjorde på min Yanmar 4LHA-DTP. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.