Jump to content

Gammel eikepanel i åpen snekke - får jeg tak i ny noe sted?

Honduras

Recommended Posts

Har fått meg ei gammel snekke jeg skal pusse opp igjen. Tenker å lage en egen tråde etterhvert når jeg kommer i gang ordentlig, men har et lite spørsmål.

På benker og skott er det brukt en eikepanel med not og fjær. Noen som vet om dette er å få tak i fortsatt, og eventuelt hvor. Har sjekket litt heromkring, men ikke napp enda.

55mm bredde, og ca 12-13mm  tykk.

IMG_2504.jpeg.4149fb42c6031ab44814b0d9520391a7.jpeg

Redigert av Honduras (see edit history)

Kostnadene på å sette opp høvelen på et sagbruk kunne sikkert svart seg hvis jeg skulle ha 500 løpemeter, men for 30 meter blir det nok uforholdsmessig dyrt... 

Hvis det er helt umulig kan jeg sikkert lage de selv, men det er nå lettvint hvis en eller annen sag/høvleri/trelasthandel har denne liggende ?

Sjekk med Vadset Tre, de spesiallager mye listverk etc og kan godt tenkes å ha noe på lager. 

Ellers så har jeg fått laget mye på mål tidligere, ute at det blir uforholdsmessig dyrt. Ofte dobbelt så dyrt som hyllevare da, men det er jo slett ikke ille synes jeg. Bedre å betale litt ekstra for å få det helt rett i stedet for å spare litt og så irritere seg etterpå.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...