Honduras Startet 23.Februar.2020 Link til dette innlegget Startet 23.Februar.2020 (redigert) Har fått meg ei gammel snekke jeg skal pusse opp igjen. Tenker å lage en egen tråde etterhvert når jeg kommer i gang ordentlig, men har et lite spørsmål. På benker og skott er det brukt en eikepanel med not og fjær. Noen som vet om dette er å få tak i fortsatt, og eventuelt hvor. Har sjekket litt heromkring, men ikke napp enda. 55mm bredde, og ca 12-13mm tykk. Redigert 23.Februar.2020 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Hakkannen Svart 24.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2020 Spørs om du ikke må lage panelet til selv, utvalget av panel har skrumpet veldig inn de siste årene synes jeg. Med ei stabil bordsag (og eventuelt en fres) er slikt panel forholdsvis greit å lage, du har jo jobbet litt med tre tidligere? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 24.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2020 (redigert) Hvis du har et sagbruk i nærheten kan du sikkert få bestilt de løpemeterne du trenger etter mål. Ta med et emne av det du allerede har, så bruker de den som mal til høvelen. Redigert 24.Februar.2020 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 24.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2020 Kostnadene på å sette opp høvelen på et sagbruk kunne sikkert svart seg hvis jeg skulle ha 500 løpemeter, men for 30 meter blir det nok uforholdsmessig dyrt... Hvis det er helt umulig kan jeg sikkert lage de selv, men det er nå lettvint hvis en eller annen sag/høvleri/trelasthandel har denne liggende ? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
index Svart 24.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2020 Sjekk med Vadset Tre, de spesiallager mye listverk etc og kan godt tenkes å ha noe på lager. Ellers så har jeg fått laget mye på mål tidligere, ute at det blir uforholdsmessig dyrt. Ofte dobbelt så dyrt som hyllevare da, men det er jo slett ikke ille synes jeg. Bedre å betale litt ekstra for å få det helt rett i stedet for å spare litt og så irritere seg etterpå. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.