Jump to content

KMV 2000 DC på finn.no?

Vyssan

Recommended Posts

Hei, 

jeg er interessert i en rimelig båt jeg kan bruke til å komme meg ut på vannet med. Fiske litt, slappe av og nyte de kommende sommerdagene med, og kom dermed over denne på finn.no:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=171087567

Jeg har undersøkt litt om båten på google, men det er svært lite informasjon der ute om denne båten. Ser blant annet at det ble solgt en slik en i sverige i sommer 2018 på 62.000kr. Men tilstanden ville jeg ha sagt var mye bedre enn den som ligger på finn.no. Så mitt spørsmål er om den prisen (69.000) som de kaller for vårkupp egentlig verdt det? Jeg føler selv at prisen burde kanskje ha ligget på ca. 40.000, grunnet slittasje og tilstand generelt, eller er jeg helt på bærtur?

Er det noen her som kunne ha kommet tilbake med noen formeninger på dette? :) Setter pris på alle tilbakemeldinger.

Takk på forhånd!

Hva du mener den er verdt har vel ikke all verdens betydning sånn sett. Det er sikkert noen som har lyst til å gi mer. Jeg ville først og fremst ha sett på båten og prøvekjørt den, deretter er det jo opp til deg hva du vil by. Men 40 hørtes snaut ut da...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Bruktbåtpriser på eldre båter gjenspeiler som regel ikke verdien på båten.  Det er det kjøperne er villige til å betale som blir prisen.  Enkelte merker/typer båter er kunstig høyt priset. På en så gammel båt er det viktigste at motoren er av nyere dato og sikkelig bra stand. sjekk også over elektrisk anlegg og andre tekniske instalasjoner.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Båten selges  av en båtoppkjøper som lever av å kjøpe billig og selge dyrere. 

Du gjør nok ikke noe kupp der, men hva som er riktig pris er jeg usikker på. 

Det skulle gi en større trygghet og gjøre det lettere å reklamere på eventuelle feil å handle av et firma, men hvordan det blir i praksis varierer nok. 

Å virkelig? Jeg søkte litt på nett nå. Folk mener jo at 80% fungerte ganske bra, mens de 20% som ikke fungerte så bra var bare helt elendig. Men dette gjaldt motorene før år 2000. Etter overtakelsen sier dem at mye av problemene er fikset. Denne er fra 2003 står det. 

Man kan vell ikke kjøpe båten uten motoren heller, regner jeg med :rolleyes:

Det er egentlig synd, jeg hadde en slik 150 hk Ficht RAM og den hadde et utrolig fraspark og en grom lyd. Men pålitelighet.........:thumbsdown:

Liker også veldig godt Etec, men ejektorene på disse liker IKKE vann, så her anbefaler jeg både belte og bukseseler når det gjelder vannutskillere og sjekk av bensintank regelmessig.

I den prisklassen TS etterspør bør det være fullt mulig å få seg en kurant skjærgårdsjeep med en kurant motor. Ville gått for en forgassermotor. Sjøl eg eg veldig glad i Yamaha. Eldre 4-taktere av merke Mercury og Suzuki ville eg styrt unna da de har store tæringsproblemer. Yamaha er bedre her men sjekk at sinkanoder i blokken har vært skiftet jevnlig. MEGET VIKTIG!

Jeg tolker deg som at du ønsker mulighet å overnatte? Hvis du har mulighet/lyst å skru litt selv ville jeg kikket på 80-talsbåter med innenbordsmotor og drev. Her er prisene lave og du får mye båt for pengene. Se for eksempel på Draco, Windy og lignende. Mange slike båter har også nyere motor.

En nyere båt med utenbordsmotor vil nok gi deg mindre å skru på, men de ligger generelt høyere i pris da flere nå er ute etter denne type båt. 

Det stemmer Kalle, en enkel cabin hadde vært veldig greit. Komfort er ikke så farlig, så sparer litt med daycruiser. Jeg er ikke så særlig stor fan av å skru på motorer, men hvis jeg absolutt må så har jeg egentlig ikke problemer med å lese og lære litt. Syns bare det er enklere å bare kjøre motoren til verksted. Men takk for tipsene, skal titte på disse :) hadde egentlig planlagt å bruke ca 100-150k på en båt, men snublet bare over denne og syns den var veldig grei i forhold til det jeg letet etter. Men skal ta med meg alle tipsene jeg har fått og finne en båt før sesongen starter :D 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...