KDB Startet 24.Februar.2020 Del på Facebook Startet 24.Februar.2020 (redigert) Er det noen som har erfaring med båttelt fra Dancover. Vurderer en hall på ca 15 m lengde og 5,5 m bredde. Disse leveres både i PE og PVC, synspunkter på materialvalg i duk. Hallen er tenkt brukt i ca en måneds tid på våren, for å utføre vedlikehold på båt. Hva kan en forvente av monteringstid på en slik hall? Redigert 24.Februar.2020 av KDB (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gulborg Svart 24.Februar.2020 Del på Facebook Svart 24.Februar.2020 Har en hall fra dancover på 10 x 4 i pe duk Ingen båt inni desverre men bobil. Hatt telte oppe i 2 år nå og er fornøyd med kvaliteten. Festet noen ekstra stropper i taket jeg tilfelle mye snø. Langt mellom stenger så det ble litt sigent imellom. Har også en ekstra pressening over telte for å ta kondens og lufting i gavel i begge ende. Monteringstid husker jeg ikke, men kan jo ikke ta mer enn 2- 4 timer for 2 mann. Første gang går jo alltid seint.. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 24.Februar.2020 Del på Facebook Svart 24.Februar.2020 Mitt telt fra 2016 er fortsatt like fint ? Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 25.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Takk for tilbakemeldinger. Hallen jeg ser på er noe større, og det er stor prisforskjell på PE og PVC duk, samt vekt på duk. PVC duken blir i så fall ca 120 kg og tenker at den kan bli vanskelig å montere, noen som har montert en slik? Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 PVC-duken er tung å montere, men mye mer solid. Hvis du bare skal bruke den en måned i året, så er kanskje PE et bedre valg. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 (redigert) Jeg brukte en slik hall i 5 år. Den gang kostet den ca 50000,- pvc men husker ikke lengre hvilken vekt på duk. jeg erfarte at duken bli slitt der rørene var skjøtet. Burde tapet med gaffateip eller tilsvarende. Jeg demonterte hallen etter to år å flyttet den. Fungerte fint. Solgt videre etter jeg var ferdig. Duken monteres ved at det strekkes tre tau over hallen som tre man kan dra duken etter. Da vil vekt ikke være noe problem. Redigert 25.Februar.2020 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
KDB Svart 25.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Bra tips å tape skjøtene. Satt du hallen direkte på bakken, eller laget du en ramme av treverk. PVC duken har ekstra langt skjørt på sidene, brukte du noen form for lodd på disse? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.