Supermix Startet 24.Februar.2020 Del på Facebook Startet 24.Februar.2020 God kveld, har noen prisen per år å være tilknyttet vann i båthavn (for å ha vann på flytebrygga til spyling av båter og fylling av ferskvann)? lurer på hva som er typisk vannavgift for dette? ikke etableringskostnad. Ta også med antall plasser i havna dette er fordelt på. Om noen har erfaringer fra Ålesund er det ekstra interessant. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 24.Februar.2020 Del på Facebook Svart 24.Februar.2020 I vår havn så er det inkludert i prisen. Har iallefall aldri fått noe regning på det. Dog bare sommervann fra privat kilde, som ikke egner seg til lagring. Det blir slått av på skjønn når frosten kommer. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Furu Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 (redigert) Vann er da vel inkludert i båtplassen. Ikke alltid ved gjestehavn derimot. Aldri hørt om ekstra betaling for vann i egen havn , selv en sunnmøring har da grenser (har tre båtplasser i ålesunds området) er enten en eller to vannuttak på flytebrygger, alt etter lengden som ellers i landet skulle en tru. Redigert 25.Februar.2020 av Furu (see edit history) Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Midtpinne Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Vann er inkludert i prisen i vår marina. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Oppfatter det som at trådstarter lurer på havnas kostnader, ikke hva hver enkelt må betale. Det er vel få havner som slipper betale for vann. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Mouche Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Hva vannet koster (selger/tilbyder) finne man på den respektive kommunes hjemmesider under gebyrer. Bare husk at en vannregning består av to beløp vann inn og vann ut. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ask Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Hei Sunnmøre er jo Sunnmøre. Eg har opplevd ein stad som var verre, og det var Nederland. Der måtte me stappa inn myntar, før me fekk vatn. Då me fyllte diesel i Harlingen, før overfarta til Noreg, bad me om å få fylla vatn. Svaret var at dei ikkje hadde. Då eg peika på krana fekk eg til svar at "It is very expencive!" Me rista på hovudet, klarte å halda langfingen i lomma, og drog. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 I Nederland kunne en som regel velge mellom gråvann (vaske båten) eller drikkevann...det sist nevnt tok de event. betaling for...men det var sjelden vi møtte slike havner der de tok betaling for vannet... I hjemmehavnen min er vannet inkludert i leien...har heller aldri hørt om noen som må betale for vannet på de kanter.. Vi har ca 180 plasser i havnen... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Vi har privat brygge og vannavgiften er jo ikke store summen, så den er innbakt i årskontigenten. samme med strøm. Har også vann og strømm i nausten Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Dreuf Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Tenker du på fakturaen fra kommunen? Vårt sameie betaler rundt 2000,- pr år til kommunen. Vi har vannmåler så betaler etter forbruk. Vi er 16 båtplasser. Sitér dette innlegget Link to post
Supermix Svart 25.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 (redigert) Hei, ser dere misforstår litt. Tenker på havnas kostnad da jeg skal fremme forslag om å få ferskvann på havna ved å knytte seg til vannledninga til kommunen ja. Per i dag er det en havn uten ferskvann. Redigert 25.Februar.2020 av Supermix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Supermix Svart 25.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Dreuf skrev 41 minutter siden: Tenker du på fakturaen fra kommunen? Vårt sameie betaler rundt 2000,- pr år til kommunen. Vi har vannmåler så betaler etter forbruk. Vi er 16 båtplasser. JA det er dette jeg tenker på. 2000/16 = 125 kr per år da :) Viss det er såpass lite så er det bra. Flere som har tilsavarende tall? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Supermix skrev 6 minutter siden: Hei, ser dere misforstår litt. Tenker på havnas kostnad da jeg skal fremme forslag om å få ferskvann på havna ved å knytte seg til vannledninga til kommunen ja. Per i dag er det en havn uten ferskvann. Da tror jeg det er store variasjoner i de forskjellige kommuner... Vår båtforening ble f.eks for noen år siden, pålagt å betale vann som industri...ble pålagt vannmåler... Andre mindre foreninger i samme kommune vet jeg betaler som privat personer, ingen vannmåler... Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Jeg gikk gjennom regnskapet for to siste år og merkelig nok betaler vi ingen ting til kommunen. Men så bor vi i en bra kommune som synes båthamn er en fin ting. Vi har 65 faste plasser og plass til 6-8 gjestebåter. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Ida Marie III skrev 1 time siden: Da tror jeg det er store variasjoner i de forskjellige kommuner... Vår båtforening ble f.eks for noen år siden, pålagt å betale vann som industri...ble pålagt vannmåler... Andre mindre foreninger i samme kommune vet jeg betaler som privat personer, ingen vannmåler... Trodde nesten at vannmåler, sågar med automatisk avlesing, ble obligatorisk og pålagt i de fleste kommuner? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ida Marie III Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Mouche skrev 1 minutt siden: Trodde nesten at vannmåler, sågar med automatisk avlesing, ble obligatorisk og pålagt i de fleste kommuner? Blir nok mer og mer utbredt...men er nok mange kommuner som ikke har det pålagt...blant annet Askøy med sine 30.000 innbyggere... Tror ikke det er pålagt i Bergen heller... Så en liten privat havn, greier nok fint å gå under "raderen" med mindre alle innbyggerne er pålagt en slik måler... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Ida Marie III skrev Just now: Så en liten privat havn, greier nok fint å gå under "raderen" med mindre alle innbyggerne er pålagt en slik måler... Koble seg opp til kommunalt vann "under radaren"? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ida Marie III Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Er vel en del små havner som er private, og som får vann fra boligen til havne eier...vet om flere... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Joda, juksere kommer i alle farger og fasonger, dessverre. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sun Flyer Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Ida Marie III skrev for 2 timer siden: Blir nok mer og mer utbredt...men er nok mange kommuner som ikke har det pålagt...blant annet Askøy med sine 30.000 innbyggere... Tror ikke det er pålagt i Bergen heller... Så en liten privat havn, greier nok fint å gå under "raderen" med mindre alle innbyggerne er pålagt en slik måler... Askøy og vann er vel en helt egen historie med stadig flere kapitler :) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Supermix Svart 25.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Sun Flyer skrev 56 minutter siden: Askøy og vann er vel en helt egen historie med stadig flere kapitler :) Det kan bli en litt for lang avsporing ja... :D Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 (redigert) Sun Flyer skrev for 5 timer siden: Askøy og vann er vel en helt egen historie med stadig flere kapitler :) Det var bare et vannreservoar med problemer....de har litt flere når de skal levere til 30.000... Hvordan er det Sun Flyer...betaler du ekstra for vannet der inne i byen du ligger...? Redigert 25.Februar.2020 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Det er inkludert i leia. Utleier har selvfølgelig måler som alle andre vannbrukere bør ha. Når jeg hadde båten i en forening fikk denne foreningen vannmåler. Da ble det straks mindre sløsing med vannet. Men de store summene ble det vel ikke ut av det. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
hanto1 Svart 26.Februar.2020 Del på Facebook Svart 26.Februar.2020 Vår forening har på den ene brygga 26 plasser og egen vannmåler. Tror vi bruker ca 80m3 i året? Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 27.Februar.2020 Del på Facebook Svart 27.Februar.2020 https://alesund.kommune.no/veg-vatn-og-avlop/vatn-og-avlop/prisar-for-vatn-og-avlop/ Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.