Guest Balder.. Startet 28.Februar.2020 Del på Facebook Startet 28.Februar.2020 (redigert) Se bilder/spesifikasjoner, vil denne kunne drive en 5-600w kupevarmer ? Hva er forbruket ? Tenker den som ett godt alternstiv for å drive en liten kupevarmer mot rute på båten....hvis den klarer jobben uten å tømme batteri. Redigert 28.Februar.2020 av Balder.. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 28.Februar.2020 Del på Facebook Svart 28.Februar.2020 Det står 200w continuous power, så nei. Den vil kunne maks levere 200w over tid, 600w er kun for et lite øyeblikk. Antagelig vil den levere mindre enn 200w også. Sitér dette innlegget Link to post
baatglede Svart 28.Februar.2020 Del på Facebook Svart 28.Februar.2020 Ville kanskje ha tenkt at dette er et bedre alternativ hvis du ikke har en veldig stor batteribank eller dynamo/generator: https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/vinterprodukter/kupevarmere/kupevarmer-12-v-2000041879 Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 28.Februar.2020 Del på Facebook Svart 28.Februar.2020 baatglede skrev Just now: Ville kanskje ha tenkt at dette er et bedre alternativ hvis du ikke har en veldig stor batteribank eller dynamo/generator: https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/vinterprodukter/kupevarmere/kupevarmer-12-v-2000041879 130w effekt? Trur enn vil bli meget skuffet av den effekten. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 28.Februar.2020 Del på Facebook Svart 28.Februar.2020 (redigert) baatglede skrev 18 minutter siden: Ville kanskje ha tenkt at dette er et bedre alternativ hvis du ikke har en veldig stor batteribank eller dynamo/generator: https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/vinterprodukter/kupevarmere/kupevarmer-12-v-2000041879 Dette kan være ett alternativ, trenger ikke veldig mye varme, er ikke tenkt som oppvarming av cabin, kun for å holde frontrute duggfri, vil denne gjøre den jobben ? Ser jo grei ut med utblås oppover....noen som har prøvd den ? Mange båter er litt kinkige/veldig tidkrevende å legge rør fra dieselvarmer til rute, en varmvifteløsning som fungerer hadde vært en god løsning Redigert 28.Februar.2020 av Balder.. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 28.Februar.2020 Del på Facebook Svart 28.Februar.2020 Jeg har to defrostervifter på 120W hver. De virker litt, jeg er ikke spesielt imponert. Men det er bedre enn ingen ting. Kjøp en tre fire av den @baatglede linker til, en av dem koster 1/4 av prisen på de som jeg har. Jeg har to av disse: https://www.marineshop.no/varmevifte/107776/defrostervifte-12v-120w?gclid=Cj0KCQiAkePyBRCEARIsAMy5Sct0tqW0NZwdeyTWK2zY5PuK2qBuFzvuNCJPLluauUz8dop5DCmxck8aAm_7EALw_wcB Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 29.Februar.2020 Del på Facebook Svart 29.Februar.2020 Midtpinne skrev for 12 timer siden: Jeg har to defrostervifter på 120W hver. De virker litt, jeg er ikke spesielt imponert. Men det er bedre enn ingen ting. Kjøp en tre fire av den @baatglede linker til, en av dem koster 1/4 av prisen på de som jeg har. Jeg har to av disse: https://www.marineshop.no/varmevifte/107776/defrostervifte-12v-120w?gclid=Cj0KCQiAkePyBRCEARIsAMy5Sct0tqW0NZwdeyTWK2zY5PuK2qBuFzvuNCJPLluauUz8dop5DCmxck8aAm_7EALw_wcB Jeg kjøpte også 2st av disse fra Marineshop, den ene sto bom fast å ble returnert å den andre gikk veldig sskte med lite "vind", den luktet farlig varmt så den ble ikke brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 29.Februar.2020 Del på Facebook Svart 29.Februar.2020 (redigert) De små 12V viftene virker på et vis - om du har god tid - og de koster ikke mye. Om du skal ha inverter til å drive en 600W vifte på 220V så investerer du fort bort penger tilsvarende en rimelig Kinavarmer som ville gitt deg 3/4 kW defroster uten å drepe batteriene (samt varme i kahytten også) Redigert 29.Februar.2020 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.Februar.2020 Del på Facebook Svart 29.Februar.2020 Og så det gode gamle zalotrikset da ;-) Vask rutene gullende rene på innsiden. Ha litt zalo på en lofri klut/papir og smør ett tynt lag utover ruta. Joda, det stjeler litt av sikten, men mye mindre enn dugg. X-rain eller polering av rutene utvendig så hjelper det litt der også. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 29.Februar.2020 Del på Facebook Svart 29.Februar.2020 (redigert) Hvis du allerede har varme bare at den blåser et annet sted så holder det med ei heilt ordinær vifte med bra kapasitet. Slike 12v varmevifter er og blir en vits. En dårlig en. Redigert 29.Februar.2020 av Cerberus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 29.Februar.2020 Del på Facebook Svart 29.Februar.2020 Husk også å sjekke hvor. mye uttaket tåler. Tviler på at du kan trekke 600watt fra et sig-tenner uttak. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 29.Februar.2020 Del på Facebook Svart 29.Februar.2020 Geir Kåre S skrev for 2 timer siden: Og så det gode gamle zalotrikset da ;-) Vask rutene gullende rene på innsiden. Ha litt zalo på en lofri klut/papir og smør ett tynt lag utover ruta. Joda, det stjeler litt av sikten, men mye mindre enn dugg. X-rain eller polering av rutene utvendig så hjelper det litt der også. Ja fettfrie å rene ruter er ett must, er nesten sykelig opptatt av rene ruter :)) men var ikke klar over "trikset" med Zalo, det skal prøves. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 29.Februar.2020 Del på Facebook Svart 29.Februar.2020 Prøvde mye rart mot dugg når jeg hadde kalesjebåt. Endte opp med å vaske rutene gullrene på innsida med rødsprit og polerpapir. Syntes det virket best. Men nøkkelen er egentlig utlufting. Varm og fuktig luft på kalde vinduer er døden. Kan en ikke varme opp rutene må en sørge for å få inn kald uteluft som har lavere fuktinnhold. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.