Jump to content

El spesialister se hit, vil denne drive en 600watt kupevarmer ?

Guest Balder..

Recommended Posts

Guest Balder..
baatglede skrev 18 minutter siden:

Ville kanskje ha tenkt at dette er et bedre alternativ hvis du ikke har en veldig stor batteribank eller dynamo/generator:

https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/vinterprodukter/kupevarmere/kupevarmer-12-v-2000041879

Dette kan være ett alternativ, trenger ikke veldig mye varme, er ikke tenkt som oppvarming av cabin, kun for å holde frontrute duggfri, vil denne gjøre den jobben ? 

Ser jo grei ut med utblås oppover....noen som har prøvd den ?

Mange båter er litt kinkige/veldig tidkrevende å legge rør fra dieselvarmer til rute, en varmvifteløsning som fungerer hadde vært en god løsning 

Redigert av Balder.. (see edit history)

Jeg har to defrostervifter på 120W hver. De virker litt, jeg er ikke spesielt imponert. Men det er bedre enn ingen ting. Kjøp en tre fire av den @baatglede linker til, en av dem koster 1/4 av prisen på de som jeg har.

Jeg har to av disse: https://www.marineshop.no/varmevifte/107776/defrostervifte-12v-120w?gclid=Cj0KCQiAkePyBRCEARIsAMy5Sct0tqW0NZwdeyTWK2zY5PuK2qBuFzvuNCJPLluauUz8dop5DCmxck8aAm_7EALw_wcB

Guest Balder..
Midtpinne skrev for 12 timer siden:

Jeg har to defrostervifter på 120W hver. De virker litt, jeg er ikke spesielt imponert. Men det er bedre enn ingen ting. Kjøp en tre fire av den @baatglede linker til, en av dem koster 1/4 av prisen på de som jeg har.

Jeg har to av disse: https://www.marineshop.no/varmevifte/107776/defrostervifte-12v-120w?gclid=Cj0KCQiAkePyBRCEARIsAMy5Sct0tqW0NZwdeyTWK2zY5PuK2qBuFzvuNCJPLluauUz8dop5DCmxck8aAm_7EALw_wcB

Jeg kjøpte også 2st av disse fra Marineshop,  den ene sto bom fast å ble returnert å den andre gikk veldig sskte med lite "vind", den luktet farlig varmt så den ble ikke brukt.

Guest Avmønstret#

Og så det gode gamle zalotrikset da ;-) Vask rutene gullende rene på innsiden. Ha litt zalo på en lofri klut/papir og smør ett tynt lag utover ruta. 

Joda, det stjeler litt av sikten, men mye mindre enn dugg. X-rain eller polering av rutene utvendig så hjelper det litt der også. 

Guest Balder..
Geir Kåre S skrev for 2 timer siden:

Og så det gode gamle zalotrikset da ;-) Vask rutene gullende rene på innsiden. Ha litt zalo på en lofri klut/papir og smør ett tynt lag utover ruta. 

Joda, det stjeler litt av sikten, men mye mindre enn dugg. X-rain eller polering av rutene utvendig så hjelper det litt der også. 

Ja fettfrie å rene ruter er ett must, er nesten sykelig opptatt av rene ruter :)) men var ikke klar over "trikset" med Zalo, det skal prøves.

Prøvde mye rart mot dugg når jeg hadde kalesjebåt. Endte opp med å vaske rutene gullrene på innsida med rødsprit og polerpapir. Syntes det virket best. Men nøkkelen er egentlig utlufting. Varm og fuktig luft på kalde vinduer er døden. Kan en ikke varme opp rutene må en sørge for å få inn kald uteluft som har lavere fuktinnhold.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...