Jump to content

Styring av hekk- og baugtrøster - fast eller fjernkontroll?

bjoris

Recommended Posts

Den båten jeg har sett meg ut har SE60 trøstere fremme og bak. Hekktrøsteren er ettermontert og har bare styring innvendig. Jeg vil jo alltid legge til ved å stå ute så for å få nytte av hekktrøsteren når en bakker inn i båsen f.eks må jeg få montert dette ute også.

Det må vel i såfall trekkes en del kabler til utestyring så jeg lurte på om det ikke hadde vært like smart å hatt en fjernkontroll og hatt den liggende fast å uteplassen. Hva tenker ekspertisen?

https://seatronic.no/side-power-rc-20e

Tenker en slik er kjekt å ha også da jeg ofte er alene og dermed er det jo en del situasjoner der det er utfordrende å få satt fortøyningene fremme og bak før båten driver ut ved fralandsvind...

En annen ting, ingen av trøsterene har eget batteri, jeg vil tro det blir heftig belastning om en kjører begge samtidig. Bør en kjøre en om gangen eller er det uproblematisk å kjøre begge samtdig?

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Begge deler er selvsagt best, men quick fiks så er jo fjernkontroll bra. Er det bare å kjøpe fjernkontrollen eller må en også oppgradere trøsterene selv med en eller annen mottaker, vil tro det ikke er standard?

Ja, det er jo ikke så dyrt å sette ett ekstra batteri, men så er det dette med lading og selvsagt vekt:)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...